Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zorgt een stabiele thuisbasis (bijv. Een fijne woning) voor rust in een mensenleven?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja zeker. Je thuis is je rustpunt en je tempel, met je eigen spulletjes die JIJ mooi vindt en waar je een fijm gevoel van krijgt. Door een rustig en fijn huis te creëren, word je zelf ook rustiger. Het beïnvloedt elkaar wederzijds. Denk maar na waar je je Prettiger voelt, in een vies huis met rommel, of in een schoon opgeruimd huis.

Als je nog niet goed weet waj je mooi en prettig vindt, kijk dan bij anderen en in woonbladen en woonwinkels waar je je prettig bij voelt. Daar kun je dan bv een collage of moodboard van maken en dat dient dan als basis voor de inrichting van je huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Natuurlijk is onderdak belangrijk voor een mens ,maar het is niet zozeer 'de woning' welke iemand rust en vrede geeft.
Maar de mensen om je heen met wie je samenleeft!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iedereen heeft behoefte aan een veilige plek, een thuis om rust te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
na jaren lang binnen de jeugdzorg gewoond te hebben ga ik nu eindelijk een huisje van mezelf betrekken en dat gevoel alleen al geeft mij een enorm gevoel van rust
want eindelijk hoef ik niks meer te delen met mensen die zo hun eigen problemen hebben zoals borderline en alcoholisme

dus ja ik denk dat het weldegelijk helpt om rust in het leven tevinden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dan heb je in ieder geval een veilige haven waar je kan bijkomen van de rest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een stabiele thuisbasis is :vaste grond onder de voeten.
Een fijne woning is een warme deken, waar vanuit je de koude wereld beter en rustiger kunt bekijken.

Het is voor iedereen een wereld van verschil, een fijn eigen huis te hebben.
Ivana
13 jaar geleden
Zoals je zelf al zegt het is je basis, en als de basis stevig/prettig is kun je van daar uit door ontwikkelen en verder bouwen. Dus een stabiele, veilige thuisbasis is het belangrijkste van alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing