Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang duurt het voordat een schaafwonde op je gezicht weggaat?

Ik ben gisteren gevallen op dor gras, niet echt hard, maar ik heb nu een schaafwonde op mijn gezicht. Niet zo leuk, en het ziet er ook niet uit. Hoe lang duurt het voordat deze wonde weg is? Want ik hoop dat hij weg is voor 1 september...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Schaafwonden gaan vaak verbazingwekkend snel weg.
Ik kreeg laatst iets op mijn neus, zat een beetje tussen een gewoon wondje en een schaafwond in.

Niks aan gedaan (na het schoonmaken) en nu binnen een week is het korstje er al af en zie je er bijna niks meer van.

Ik zou er niet te veel op smeren ed, gewoon met rust laten. Heb je geluk is het over ruim een week weg (ten minste, de korstjes, daaronder zit wel nieuw huid en als je nu behoorlijk bruin bent zul je wel kleurverschil zien en dat duurt wel even voor het weer bijtrekt
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat hij over 2 weken helemaal weg is, dus op 2 september. Maar op 1 september zul je het vast niet eens meer zien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beetje goudsbloemzalf erop, en met een weekje zie je bijna niets meer (1 sep. zal krap worden)

Toegevoegd na 1 minuut:
zit me net te bedenken dat biogaas ook wonderen verricht! moet je dat even bij de drogist halen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op je gezicht moet je het sowieso goed verzorgen met vette zalf om littekens tegen te gaan en de huid te beschermen. Over 2 à 3 weken zijn alle korsten eraf (mits je er niet aan gaat peuteren).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing