Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Schimmelinfectie, hoe kan ik dit het beste verbergen?

Heb een schimmelinfectie die zich steeds verder aan het uitbreiden is. Nu zit de schimmel ook op een duidelijk zichtbare plek (nek).

Hoe kan ik dit verbergen als ik naar mijn werk moet? Want ben bang dat het dan juist groter wordt...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

sjaaltjes zijn nog steeds in, dus loop je niet voor gek, ga naar je arts om het te behandelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een jongen, dan loop je met een sjaaltje wel voor gek...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
boivendien kun je dmv een sjaaltje de infectie verder verspreiden, slecht advies.
een trui en of vest met een hoge kraag misschien. kan je haar erover heen vallen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is natuurlijk het laten verhelpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Draag iets met een hoge kraag, maar sluit de plek niet af anders gaat het broeien en wordt het erger. Ga in ieder geval naar je huisarts. Niet mee wachten. De kans bestand dat het erger wordt en je huisarts heeft zeker passende medicatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je al bij de dokter bent geweest, er zijn goede zalven en cremes voor schimmelinfecties. En verder zou ik me er niet druk over maken wat je collega's zeggen, je kunt ze voor zijn door te zeggen dat je zo'n rare vlek in je nek hebt, en dat je een zalfje van de dokter hebt gekregen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zet er niet bij hoe groot de plek is.
Je zou er een (steriel) gaasje op kunnen doen en met 2 pleisters vastplakken.

Echter NOG zekerder dan wanneer het zichtbaar is zullen mensen er iets over vragen: goh wat heb JIJ nou in je nek...

Bedenk van te voren wat je dan zegt.

Maar de plek zelf kunnen ze dan niet zien dus als je lef hebt zeg je gewoon, o niks gesneden met scheren (dat is weer een voordeel als man) of je doet net of het een opengekrabt puistje is.
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden
Er zijn echt veel middeltjes voor een schimmel infectie.
Denk niet bij het eerste: het werkt niet, maar ga terug naar de huisarts.
Zolang tot je de goede zalf heb, anders kun je ook nog verwijzing voor dermatoloog vragen.
-Handdoeken op 60 graden wassen.
-Zit de schimmel op 1 specifieke plek: aparte handdoek.
-Creme/zalf aanbrengen met handschoenen.
-Zit er niet aan met je vingers, kan besmettelijk zijn.
Overleg dit laatste even met je huisarts.

Helaas zijn er ook bepaalde vormen van huiduitslag die soms meer/minder zijn, maar nooit helemaal verdwijnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding