Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Lichte hersenschudding wat mag je wel en niet?

Ik loop nu al 5 weken rond met een lichte hersenschudding de eerste 4 weken wist ik dit niet.
is na de 5e week gesteld. Maar heb ik een week rustig aan gedaan op bed liggen werkt niet goed dan ga ik piekeren , wel boodschappen wezen doen,kaarten gemaakt, 1 uurtje tv kijken hele week niet gecomputerd nu 10 min.
Maar vraag mij af of het nu nog wel over gaat als je de 1ste weken niet te rustig aan heb gedaan.Ikga ook liggen als ik moe ben. Maar de ene dag is het erger dan de andere dag. De dokter zegt dat ik het rustig aan moet doen maar dat vind ik erg lastig. Morgen ga ik weer werken maar moet normaal 4 uur achter de p.c maar dat ga ik nu niet doen. Ik zou volgende week stage gaan lopen met 5 uur computer per dag maar dat zie ik helemaal niet zitten. Ik denk er denk ook te veel aan.
Ik ben bang dat het nooit meer over gaat. Ik wordt er deprisief van. en wat mag je nu wel en niet ik fiets naar het werk. ik weet dat computeren lezen en tv kijken niet mag of in mindere mate hebben jullie wat advies want ik wordt er helemaal depri van. sunny

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Volgens mij kun je na 5 weken aardig wat dingen doen alweer. Ik zou alleen niet naar de bioscoop gaan, en niet gaan voetballen (IVM koppen). En voor de rest kun je zelf ook wel wat bedenken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had een zware hersenschudding en na een week kon ik alles gewoon weer doen dus als je er na 5 weken nog last van hebt is het handiger om naar de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Best vermijden zolang je nog niet helemaal beter bent:

• alcohol: zolang u niet volledig hersteld bent, verergert het gebruik van alcohol alle symptomen van de hersenschudding;
• Auto- of motorrijden: pas als u zeker weet dat uw concentratie voldoende is, u snel genoeg kunt reageren op onverwachte situaties en u afstanden goed in kunt schatten, mag u weer autorijden.
• Sporten. Breng uzelf niet in situaties waarbij u weer een klap tegen het hoofd kunt krijgen. Vermijd activiteiten als voetbal en skateboarden tot u bent hersteld. In de meeste sportverenigingen is een medische controle nodig voor u opnieuw kan beginnen sporten.

Ga pas terug aan het werk als de ergste klachten voorbij zijn. In het begin kan het nodig zijn dat u het wat trager aan doet, of ervoor zorgt om af en toe even te kunnen rusten, dat u een rumoerige omgeving vermijdt, enz. In het begin kan u sneller vermoeid zijn, problemen hebben om u te concentreren enz. Breng uw collega’s op het werk op de hoogte van uw hersenschudding, zodat ze er rekening mee kunnen houden.

Toegevoegd na 3 minuten:
De klachten kunnen vrij lang blijven, soms enkele maanden. Het is verstandig om bij blijvende klachten contact op te nemen met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een lichte hersenschudding loop je niet 5 weken rond, die is dan allang over.
Je hebt er verstandig aan gedaan even rustig aan te doen, en nu moet je gewoon naar je lijf luisteren: waarschijnlijk heb je helemaal nergens last meer van behalve van de angst die je jezelf nu aanpraat. Iedereen is de ene dag fitter dan de andere dag, dat staat los van een hersenschudding.
Je mag alles, stel nu dat je na x tijd computeren last van je hoofd krijgt, dan moet je voortaan eerder even pauzeren - want aan die hersenschudding ligt het niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing