Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan je hechtpleisters kopen?

Ik vind op internet dat ze zwaluwstaartjes heten. En ze zijn klein voor wondjes die net geen hechting nodig hebben. Je ziet ze ook wel in de films.
Maar ik ben ze nooit tegengekomen in de winkels. Kan je ze daar wel kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Bij ons kun je ze in de apotheek kopen.
Misschien ook wel in de drogisterij.

Toegevoegd na 1 minuut:
En in deze internetwinkel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed van wel, maar ze zijn heel eenvoudig zelf te knippen. Je maakt aan weerskanten van een pleister een V-inkeping. Dan blijft er een heel dun streepje over wat niet aan de wond hecht, maar wel de wondranden bij elkaar houdt.

Bij een grotere verwonding een paar pleisters gebruiken.
Werkt perfect.
(Lees meer...)
Ceeve
13 jaar geleden
Vraag in de apotheek eens naar steri-strips. Deze hebben niet het karakteristieke zwaluwstaart vormpjes maar dienen hetzelfde doel.
Ook kun je eem stukje fixatiepleister( dus zonder zo'n kussentje) in het midden een volledige slag rond draaien. Plak deze dan met het smal.geworden deel boven de wond en voila, een DIY zwaluwstaartje.

Ga overigens na het plakken van een zwaluwstaartje of zo'n strip. Binnen 4 uur even langs de arts om te vragen of het gehecht moet worden. Als de strips goed geplakt zijn, zal het 9 van de 10 keer niet gehecht worden, maar die beslissing is voor de arts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steristrips zijn erg prettig. Ik gebruik ze bij mezelf wel voor diepere wonden omdat ik geen zin heb om naar de SEH te gaan. :-) Maar goed, ik weet enigszins waar ik op moet letten. Goed verhaal met nuttige tips. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha Kees, same here. ideaal als je tijdens het barbequeen in je vingers snijd en je eigenlijk niet naar de SEH wil omdat het nog zo gezellig is:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds ik mijn messen met Japanse slijpstenen onderhoud snij ik mezelf veel minder vaak in de vingers. Maar als het een keer gebeurt is het meteen goed raak... :-/
Ik heb ze een tijdje terug gewoon bij mijn apotheek gekocht. Prijs lag tussen de 1,50 en 2,00, afhankelijk van de maat. En ze zijn ook online te bestellen bij SMS (de Sport Massage Shop).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de drogisterij en apotheek, je kunt ze ook zelf maken, knip een stukje leukoplast af, vouw dat met de plakrand naar buiten dubbel en knip bij de vouwnaad 2 hoekjes weg, het tape weer openvouwen en plakken maar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwaluwstaartjes zijn te koop bij het Kruidvat.
Daar heb ik ze in iedergeval laatst gekocht.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding