Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je bent aangekomen door anti-depressiva, val je dan weer af als je ermee stopt?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (9)

Niet vanzelf natuurlijk.

Het zit er dik in (tja....)
dat je door die anti-depressiva een iets ander eetpatroon hebt gekregen, ontwikkeld.
Daardoor ben je dikker geworden.

Dat extra vet raak je niet zomaar kwijt door met die medicijnen te stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken iemand die was aangekomen door antidepressiva (of iig medicatie), toen ze ermee stopte bleef het aangekomen gewicht. Ze moest ervoor werken om het er weer af te krijgen.
Maar dit hoeft niet voor iedereen te gelden natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou denken van wel,maar het tegendeel is waar. Je zult er zelf je best voor moeten doen ,veel beweging,goede voeding zoals verse groenten,fruit en vezelrijke produkten. Stop nooit ineens met anti-depressiva je kunt er vervelende bijwerkingen van krijgen. Overleg met je arts hoe je het evt.het beste kunt minderen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken zelf iemand die weer afviel en zijn oude maat weer terugkreeg. Het ging heel geleidelijk hoor. Door het stoppen met de medicijnen werd de eetlust weer zoals vroeger. En zijn eetlust was nooit groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit ervaring kan ik je vertellen dat je weer afvalt als je gestopt bent met anti-depressiva. Het gaat héél geleidelijk, soms maar een ons per week, maar je gewicht wordt minder, vooral ook omdat je behoefte aan eten minder wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de anti-depressiva kan je eetlust enorm toenemen en wordt je dikker. Bijna iedereen heeft daar last van. Maar gelukkig wordt je eetlust weer normaal als je stopt met de anti-depressiva en daardoor val je geleidelijk aan weer af.

Je kan het afvallen stimuleren door elke dag een beetje te bewegen (bvb half uurtje wandelen). Dat is ook goed om je hoofd leeg te maken, dus twee in één!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja! In mijn geval in iedere geval wel. Heerlijk is dat! In het begin merkte ik het niet zo want ik was teveel bezig met het stoppen met de medicijnen. Ik vond het ook niet zo belangrijk. Totdat mijn kleding wijder ging zitten en mijn omgeving vroeg of ik aan het sporten was (was ik niet). Ik had maat 44 op het hoogte punt en nu heb ik weer maatje 36/38! Ik zit weer goed in mijn vel en kan weer leuke kleding dragen. Ik sport nu wel gewoon om mezelf happy te voelen. Als ik een keer wil zondigen of niet wil sporten dan doe ik dat niet. Lekker in je vel zitten is zo belangrijk. Het helpt je geestelijk om verder te gaan. Ik heb een jaar gedaan over afbouwen in overleg met mijn huisarts. Ben nu al een jaar medicijnen vrij.

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben er wel door afgevallen toen ik stopte. uiteraard mag je pas stoppen als de dokter het zegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier dag 21 van afbouwen van cymbalta 30mg nr 20 mg( in overleg met arts) ongeveer al 4 kilo kwijt... wel leuk natuurlijk, eindelijk afvallen zonder iets te doen, maar nu zit ik op 20 Mg, wat als ik verminder naar 10 Mg? Mijn eetlust is idd al wa minder, kleinere porties, meer water drinken op een dag ... en meer zin in fruit en dergelijke. De omgeving vraagt ook wat ik doe, want ze merken wel vermagering op. Als ik zeg dat ik er niks voor doe , alleen maar meer water drinken en minder proberen snoepen, geloven ze me niet. Sja. Ga niet aan iedereen zijn neus hangen dat ik aan het afbouwen ben hoor
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing