Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb likdoorn-pleisters gebruikt met lamicylzuur, maar er zit nu een soort gat in met een zwart puntje. hoort dat?

Ik had al eerder gevraagd of ik naar een pedicure kon gaan of dat het beter was om pleisters te nemen. Ik had al pleisters gekocht, dus die ging ik gebruiken. Maar nu zit er in me voet een soort "gat/kuiltje" met daarin een zwart puntje. Moet ik dat puntje eruit halen met een pincet? En kan ik dan gewoon al op mijn voet lopen, of moet ik een "gewone" pleister gebruiken totdat het "gat/kuiltje" weer dicht is?

Toegevoegd na 10 minuten:
Sorry het is salicylzuur...

Toegevoegd na 26 minuten:
Is de likdoorn meteen over, hoef ik dan niks meer te doen, als het zwarte puntje eruit is gehaald?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
31.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kuiltje met zwart pitje is precies wat er na gebruik van een likdoornpleister gebeurd inderdaad.
Dat pitje moet je er uit halen.

Je kunt daarna weer op je voet lopen, maar de likdoorn is ontstaan doordat er op die plek te veel druk is geweest.

Die oorzaak zou ik dan eerst even verhelpen. Dat kun je ook doen door in een gewone pleister een gaatje te knippen en dat precies over de "wond" van de likdoorn te plakken.

De plaats waar het pitje zat krijgt dan voorlopig even helemaal geen enkele druk.

Toegevoegd na 5 minuten:
Hier nog een link voor misschien wat extra informatie.

Toegevoegd na 12 minuten:
Nee, je bent dan niet zomaar klaar, tenzij je graag heel snel een nieuwe likdoorn op dezelfde plaats wilt hebben.

Je moet namelijk de oorzaak van het probleem nog aan pakken. De reden dat er een likdoorn is ontstaan.
Los je dat niet op, dan komt de likdoorn op dezelfde plek weer terug.

Ben je andere schoenen gaan dragen de laatste weken bijvoorbeeld ?
Bekijk de toegevoegde link ook maar even.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is de likdoorn meteen over, hoef ik dan niks meer te doen, als het zwarte puntje eruit is gehaald?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel; je moet de oorzaak van het probleem nog aan pakken. De reden dat er een likdoorn is ontstaan.
Los je dat niet op, dan komt de likdoorn op dezelfde plek weer terug. Ben je andere schoenen gaan dragen de laatste weken bijvoorbeeld ?
Bekijk de toegevoegde link ook maar even.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een pleister gebruikt, en nu dus "afgesloten" zeg maar. Het was na 3 dagen al bijna dicht, maar er zit nog wel een wondje ofzo in. Ik wacht wel totdat het helemaal dicht is, en dan zie ik wel! Maar bedankt voor je antwoord, ik heb er zeker wat aan gehad :)

Andere antwoorden (2)

Ik neem aan dat je salicylzuur bedoelt...

De werking van dit zuur is dat het de likdoorn als het ware 'wegbijt'. Dat er een kuiltje overblijft is normaal, dat gaat wel weer weg. Het zwarte puntje in het midden is waarschijnlijk afgestorven weefsel, dit kan je weghalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En de volgende keer dat je er last van krijgt: ga naar de pedicure. Veel veiliger, en de pedicure heeft er echt verstand van, die kan je ook tips geven om likdoorns te voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is dan moet het zwarte puntje er ook uit .
Dat had ik toevallig gisteren in de pleister zitten .
En nu met het lopen geen enkele last meer .
Ik zou nog een dag die pleister gebruiken .
En morgen met het douchen met lauw water zonder zeep eens goed schoonvrijven .
En je kunt nu gewoon lopen .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding