Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ziekenhuis zegt mijn uitslag kwijt te zijn, wat moet ik doen?

Er was getest of er drugs in mijn drankje begooit zou kunnen zijn omdat ik ben gereanimeerd. Nu belde het ziekenhuis voor de uitslag. Maar ze zeggen deze kwijt te zijn. Nu zal ik nooit weten of dat ook gebeurd is. Is er nog iets dat ik kan doen? Ik vind het heel slordig van het ziekenhuis!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee niks is gewoon heel erg slordig volgende keer misschien beter op letten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie is er slordig en moet volgende keer beter opletten, het ziekenhuis of Dani omdat ze niet bovenop haar drankje is gaan zitten? Vreemde reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik vind het ook een beetje een lullige reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat Paardcavia bedoelt dat het slordig is van het ziekenhuis en dat misschien Dani83 de volgende keer beter op haar drankje moet letten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klinkt gek, maar ik zou eens contact opnemen met rechtsbijstand of zo'n rechtswinkel of je het ziekenhuis hier wellicht aansprakelijk voor kan stellen? Want ik ken de situatie niet waar je in zat, maar het kan best gevolgen hebben voor eventueel aangifte doen ivm iets in je drankje gooien, of wellicht verder onderzoek wat de reden is voor een reanimatie ( als er niets in je drankje had gezeten )

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Even voor de goede orde. Labonderzoek wordt altijd door een arts aangevraagd en die arts krijgt de uitslag. Vaak wordt het bloed een paar dagen bewaard om eventueel een extra bepaling of check te doen. Het beste kun je contact opnemen met de arts die jouw behandeld heeft en met hem/haar overleggen wat je het beste kunt doen.

Het is overigens ook nog mogelijk dat je gegevens aanvankelijk niet goed genoteerd zijn waardoor er onder een verkeerde naam of geboortedatum gezocht wordt of iets dergelijks. Geef het in ieder geval niet te snel op!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De arts die mij behandeld die belde juist op de dag dat ik de uitslag zou krijgen met de mededeling dat die uitslag niet komt omdat er wat fout gedaan was en dus de uitslag zoek is..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk niet meer dan normaal dat die arts zelf contact met je opneemt. Maar wel met een bijzonder teleurstellend verhaal. Ook in ziekenhuizen gaan dingen mis maar ik bene grondig met je eens dat het erg slordig is. Ik ben bang dat het gewoon einde verhaal is. Als er zich niemand meldt met de gouden tip kun je je energie beter aan iets anders besteden. Dan is het gewoon vette pech.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap dat het vette pech is. Maat me energie ergens anders in steken kan ik niet. Het is niet niks wat er gebeurd is. En van de reanimatie heb ik een behoorlijke nasleep. Ik ben bang dat het weer gebeurd mocht het geen drugs zijn geweest. Daarom wil ik het gewoon weten. Nu weet ik niks en heb ik alleen veel angst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef je helemaal gelijk en ik begrijp ook best wat je dwars zit. Of je ooit te weten komt waardoor je gereanimeerd moest worden kom je mogelijk nooit te weten. Het houdt een keer op. Maar die arts zou er op zijn minst een gesprek over met een kunnen gaan. Je hebt iets te verwerken en dat begint zo dicht mogelijk bij de bron. Misschien moet je toch nog eens contact met die arts opnemen voor een afspraak. Zoiets heet nazorg. Ik vind dat je daar recht op hebt en het helpt in ieder geval beter om je traumatische ervaring te verwerken dan alleen maar een sorry-telefoontje. Terecht dat je mij in dat opzicht ook corrigeert.
Aan jou persoonlijk zal nooit door het ziekenhuis of het laboratorium de uitslag van een bloed of ander onderzoek worden verstrekt.

Alleen aan je arts worden die gegevens medegedeeld.

Als je je eigen arts, dan wel de arts die jou heeft behandeld naar de uitslag van het onderzoek vraagt, zul je deze naar alle waarschijnlijkheid zo verkrijgen.

Kwijtraken van de gegevens in het ziekenhuis lijkt mij uitgesloten..hoewel je soms de meest vreemde verhalen hoort over materialen die na een operatie in het lichaam achtergebleven zijn..maar dit even terzijde.

Bel of ga dus naar je eigen arts of naar de arts die jou behandeld heeft en je hoort vrijwel zeker alsnog de uitslag.

Succes!

Groet,

Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou de uitslag ik kwijt heeft mijn arts mij verteld, niks aan te doen zei ze. Dus als ik naar haar toe ga zal ik echt niet ineens de uitslag wel krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk is er altijd iets te doen aan zoiets..maar of je dat wilt..betwijfel ik. Je kunt het hard spelen en tegen het ziekenhuis of tegen die arts een aanklacht indienen wegens b.v. (grove) nalatigheid en een schadevergoeding eisen. Maar de kans dat je dat wint is niet heel groot..maar ik vermoed dat door jouw aanklacht..de zoek geraakte stukken wellicht 'plotseling' weer opduiken. Als je zo'n aanklacht niet wilt..is het een zaak van 'jammer dan'..en zou ik het maar laten zitten. Groet, Ton

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding