Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het schadelijk als je heel hard je lies hebt bezeerd?

ik heb een kleine aanrijding gehad en heb de stang van mijn fiets behoorlijk hard tegen mijn lies gekregen is dit schadelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Blijf je pijn houden of voel je anderszins iets dan snel naar de huisarts. Vergeet niet je verzekeringskantoor op de hoogte te stellen van je letsel. Is er een politie rapport opgemaakt laat het daar ook in zetten. Dit alles voor eventuele latere schade aan je lijf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan. Bij een stoot in de lies gaat het niet om een bepaalde spier, maar om het totale aantal pezen en spieren (zowel buik-, bovenbeen-, als bekkenspieren) die in de lies aanhechten en beschadigd kunnen zijn.

Neem voorlopig een pijnstiller en ga morgen naar de huisarts voor een onderzoek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pijn is altijd een indicatie voor het feit dat er iets niet goed zit in het lichaam.

Als je 'geluk' hebt is er een spiertje ingescheurd..heb je daarentegen pech..dan kàn er een zogeheten pees ruptuur (gescheurde pees) uit die aanrijding voortgevloeid zijn.

Een scheurtje in je spier geneest binnen een paar weken..Het genezingsproces bij een pees scheurtje kan wel maanden duren..

Ga in elk geval even bij je arts langs en laat het nazien.

Wellicht is er niets aan de hand dat verontrustend is, b.v. een verrekking.

Groet,

Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding