Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als je een klein litteken hebt ergens, en dan krijg je er een grote wond overheen die goed geneest en geen litteken achterlaat, heb je dan geen meer?

gewoon interesse.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Hopelijk ben je niet van plan om jezelf te snijden omdat je een klein littekentje zo denkt kwijt te raken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Amandea, nee hoor, ik heb toevallig een wond gekregen over een littekentje en de dokter zei dat ik daar (waarschijnlijk) geen litteken van kreeg. vroeg me af of mn oude litteken dan ook verdween. (als dat niet zo zou zijn maakt dat mij niet uit hoor, je ziet m nauwelijks en ik heb er geen last van maar ik wou t gewoon weten)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je redenatie klinkt logisch, je hebt een litteken, daaroverheen komt een wond die nieuwe huid aanmaakt tijdens het genezingsproces, zodat het oude littekentje niet meer zichtbaar is.
Als je heel veel geluk hebt zou het kunnen, maar de kans dat de nieuwe grote wond weer een litteken geeft is wel erg groot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als jouw lichaam ontsiert is door een litteken, dan kan dit door een (plastisch) chirurg gecorrigeerd worden door het littekenweefsel weg te halen en vervolgens de wondranden van de dan ontstane grotere wond, netjes te hechten. Hierdoor zal er nauwelijks nog iets te zien zijn van het oude litteken. Maar om over je litteken willens en wetens een grote wond te laten ontstaan, lijkt mij geen strak plan met het risico dat je een nog groter litteken krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo bedoel ik t ook niet hoor, vroeg me gewoon af of t theoretisch mogelijk was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoelde je dan wel? Zeg toch in mijn antwoord dat simpel gezegd de oude wond gecorrigeerd kan worden door er een nieuwe van te maken. Voor de rest wil ik je waarschuwen om dit niet zelf te doen. Hier lag de intentie van mijn antwoord...en gerelateerd aan je vraag toch?
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image