Wat zou ik kunnen zeggen als men vraagt waarom ik voor deeltijd heb gekozen (zie toelichting)?
Ik ontvang de Wajong en zit sinds 2002 al in het hulpverleningstraject. Dat ik nog niet alles helemaal op orde heb, strijkt natuurlijk een beeetje met de verwachtingen die je hebt van een HBO pedagogiek student. Nobody has to know that.
Heb het er met een docent over gehad en hem leek het -ondanks ik nog maar 21 ben- beter om deeltijd te gaan studeren (vind ik zelf ook
Ik zelf hoef als ik deeltijd doe maar 200 uur per jaar aan de werkervaringseis te voldoen en voor de rest maar 2 avonden in de week naar school. Daarnaast natuurlijk nog de nodige zelfstudie. Dat betekend voor mij dat de stap van niets doen naar studeren en werken, minder groot is dan bij een voltijd opleiding. Daar wordt er van je verwacht dat je naast de twee volle dagen stage, ook nog eens drie dagen in de week naar school gaat. Dat trek ik nu niet. Ik heb twee jaar lang thuis gezeten, wegens 'emotionele problematiek' en die stap zou te groot zijn.
De reden die ik heb om deeltijd te gaan doen, is natuurlijk anders dan bij mijn medestudenten; zij hebben hiernaast meestal al een gezin en een baan en moeten het combineren met het studeren.
Ik wil dat niemand van mijn medestudenten iets over mijn situatie weet. Te genant en 't is niet de bedoeling dat mensen bij voorbaat al een oordeel over me hebben.
Toch moet ik iets verzinnen, want het is niet standaard als ik als 21-jarige binnen kom wandelen.
Wie bezit er nu over meer creativiteit dan ik en helpt mij met het leugentje om bestwil ;)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.