Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb meer dan 10 muggenbeten gekregen in 1 nacht. Echt vreselijk, dus mijn vraag is weten jullie daar een receptje voor ofzo?

en niet zo van, die spuitbussen.
DIE WERKEN NIET!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Hier in huis word daar altijd tea tree olie voor gebruikt, dit kan ook voor heel veel andere dingen gebruikt worden zoals wonden ontsmetten en sneller laten genezen.
Bij mij werkt het altijd!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige, wat echt helpt, is een klamboe over je bed. Dan kunnen ze niet bij je komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alleen middelen waar DEET in zit, werken.
of je zou kunnen overwegen bij de xenos een klamboe te halen.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad DEET. En je kunt nog een ventilator op je zelf richten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijf je niet de hele nacht wakker van een ventilator?
Er zijn veel huismiddeltjes die werken. Zie hier enkele tips: http://www.huishoudplaza.nl/Tips/art/14111/muggenbeet-jeuk-stillen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet beginnen met het weren van de muggen. Heb je water rond je woning? Een vijver, of heb je emmers of potten met water? Daar krijg je vaak muggen door. Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk dingen met daarin stilstaand water verwijderd.
Zet een hor voor je ramen en sluit deuren zo snel mogelijk.
Ga voor je gaat slapen de kamer nog even doorzoeken, schijn bijv met een zaklamp op het plafond of muren, zo zie je ze beter en maak ze dood met bijv zo'n elektrische vliegenvanger (zo een die op een tennisracket lijkt.) Dan krijg je geen vieze vlekken op je muren.
Dan kan je gaan denken aan een klamboe. Ga niet tegen de klamboe aanliggen, want ze steken er gewoon doorheen. Mocht je gestoken zijn, en je wilt het beest pakken, zorg er voor dat je de zaklamp bij het bed hebt liggen. De mug blijft in je buurt, omdat zij nog eens wil steken. Vaak zit ze aan hoofd kant van je bed of op de muren.
Je kunt ook nog spul met deet gebruiken om je mee in te smeren. Maar beter is op een natuurlijke manier er van af te komen.
Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vervelend he die muggen! Je kunt een aantal middelen gebruiken om de pijn te verzachten / verlichten:

- Azaron
- deet
- azijn
- muggenmelk

Daarbij moet je ervoor zorgen dat je de kamer goed afschermt voor de muggen:

- klamboe, kijk bij de xenos. Daar heb je hele leuke kleurtjes. Dat fleurt ook leuk je kamer op!
- horen voor de ramen en deur.
- citronela kaarzen
- antizoem electrisch, klein aparaat voor in het stopcontact deze kun je kopen bij de blokker of de xenos

Als dit allemaal niet helpt en je hebt er hele erge last van.. Ga dan naar de aphotheek en vraag om het allergiepilletje citirizine. Deze zorgt ervoor dat de ergste jeuk verdwijnt en dat je lichaam de muggenzooi uit je systeem krijgt.

Heel veel succes!
-
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook soort creme met citroen geur op je lichaam smeren en dan word je niet meer geprikt want muggen vinden dat stinken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat de perfecte oplossing is, maar wel heel duur.
Laat een airco zacht draaien in de slaapkamer, langs je bed, anders heb je weer spierpijn.
Geen mug die daar doorheen komt, want muggen hebben hekel aan kou en wind!!!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij helpt het altijd wel als ik me helemaal insmeer met dat citroenspul. Maar wat idd het beste werkt is een waaier of je airco aanzetten. Ik heb nu zo'n plafon waaier en zodra ik er een hoor zet ik hem aan en dan komen ze echt niet meer in je buurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo,
Ik heb pas een apparaatje gekocht dat helpt niet tegen de muggen maar wel tegen de jeuk als je bent gebeten. Het werkt perfect. Het heet de Mosquit en werkt d.m.v. geconcentreerde warmte. Kijk maar eens op www.vitadon.nl daar kun je hem bestellen. Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Groeten,

Don
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding