Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik van de slaapverlammingen af?

Ik heb al een aardige tijd last van slaapverlammingen. Ik wil er graag van af. Het is behoorlijk eng omdat ik dan ook schimmen zie en geluiden hoor. Er wordt ook aan me getrokken. Ik kan me niet bewegen dat duurd enkele minuten. Hyperventilatie tot gevolg. Het komt steeds vaker voor. En aangezien ik alleen ben is dat extra eng. Hoe kom ik er van af?

Toegevoegd na 1 minuut:
Stomme fout: duurd=duurt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Om er af te komen moet je het volgende doen: vaak als je gaat slapen zit er al in je achterhoofd: O nee straks heb ik weer een slaap verlamming! Daar moet je dus vanaf,hoe moeilijk het ook klinkt!
Om makkelijker in slaap te komen zonder aan te denken kun je het volgende doen:

- Lees een spannend boek
- Drink een kop kruiden thee
-Ga een rondje joggen met mee zing muziek
-oftewijl ,doe iets waardoor je makkelijk in slaap komt!

veel suc-6!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had dit ook een paar dagen achter elkaar. Een keer kreeg ik het meteen toen ik in slaap viel, toen ik wakker werd, riep ik m'n vader en vertelde het. Hij zei dat het komt door oververmoeidheid, ik kan hem gelijk geven, want die dagen had ik huiswerk en bleef dus erg last op. Ik was dus erg moe, je lichaam heeft niet genoeg rust. Als het goed is ben je natuurlijk bij bewustzijn als dat gebeurt, weet je wat ik deed? Ik ben gelovig, dus ging ik bidden, alleen bidden en voordat ik het wist, was ik weer normaal. Als je ongelovig bent, is dit wel lastig ja. In ieder geval: probeer genoeg rust te nemen en maak je geen zorgen, het gaat weer voorbij. Sterkte en slaap voldoende!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk zit ik meer over een lekkende gasleiding te denken: dat geeft inderdaad dit rare effekt bij het wakkerworden. Of slaap je soms in dezelfde kamer van zo'n damesspiegelkastje met wel 30 spuitbussen erop?
In de praktijk lekt 10% van alle spuitbussen en daar zit tegenwoordig butaan in: dan wordt je 's morgens inderdaad met dit beschreven effekt zo wakker ja, klopt helemaal met mijn techneutengaskennis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
slaapverlamming. Hmm , ik ken dat. Ben je momenteel een beetje gestressed? Gebeuren er veel dingen buiten je om waar je moeite mee hebt? Is je gezondheid wat aan de zwakke kant? Dit zijn, samen met vermoeidheid factoren die slaapverlamming versterken. Het zijn inderdaad hele enge gebeurtenissen. De eerste keer dat het mij overkwam ben ik me naar geschrokken. Waar ik veel aan gehad heb is het instellen van een controle ding. Hang iets bij je bed op, iets met het liefst een felle kleur en duidelijk van vorm. Als je dan weer een verlamming hebt probeer je dan op dat voorwerp te concentreren. en op niets anders. Vaak voel je dan de verlamming weer snel afnemen. Een verklaring hiervoor zou zijn dat je je hersenen dwingt ergens mee bezig te zijn en dat je op die manier de verstoorde rust en slaap mechanismen van je brein en lichaam weer onder controle krijgt.

In ieder geval succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing