Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben erg verkouden mijn holtes zitten ook vol.... En last van mijn oor. Wat kan ik hier het beste aan doen?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

stomen met een lepeltje Vicks opgelost in warm water.
giet het in een kom met warm water, voorzichtig dat het niet te heet is, hoofd boven de kom, doek erover heen en stomen maar. 2x dgs. je krijgt meer lucht. helpt bij mij in ieder geval.
met je oor zou ik even naar de dokter gaan.

Toegevoegd na 9 uur:
even uitproberen gedurende een week.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoelang moet dat dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een week zal verlichting geven.
als het dan nog niet over is
toch maar even naar de dokter dan.
Als je erg verkouden bent krijg je een overmatige slijmproductie, daardoor kun je een verstopping krijgen van de buis van Eustachius en verbindingen naar je holtes.
Dit kan klachten veroorzaken in de holtes en het oor.
De meest gekozen behandeling hiervoor is neusspray met de werkzame stof Xylometazoline. Die zorgt ervoor dat het neusslijmvlies slinkt waardoor de verbinding met de bijholtes weer opengaat en het pus en vocht weg kunnen lopen uit de bijholtes, als je xylometazoline via de neus inbrengt, komt het ook bovenin de keel. Daar maakt het de doorgang naar het middenoor wijder.
Een bekend merk dat xylometazoline bevat is Otrivin, maar als je bij de apotheek of drogist vraagt naar xylometazoline heb je hetzelfde middel in handen.
Let op xylometazoline mag je niet langer dan 7 dagen achter elkaar gebruiken omdat je anders schade kunt krijgen aan je neusslijmvlies.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
xylomethazoline helpt idd. ook.
Holtes drie tot vijf keer per dag schoonspoelen:

Neem een grote soepkom en doe daar kokend water in met een koffielepel zout. Laat dat afkoelen tot het lauw is. Doe het op een eetlepel en snuif het met je neusgat op. Snuit de hele boel (snot en water) weer naar buiten. Drie eetlepels per neusgat per keer. Als het vevelend voelt (trekkend gevoel) iets meer zout oplossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neusbidet, Bij de apotheek kun je ze kopen.
Schepje zout erin (met speciaal bijgeleverde lepel), lauw warm water erin. Giet het water in het ene neusgat en het komt er via het andere neusgat weer uit. Wel een beetje raar gevoel voor de eerste paar keer, maar zeker niet pijnlijk ofzo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stomen wil nog wel eens helpen of een dagje naar het strand maar dat van die oren daar kan je voor naar de huisarts wat sofradex (oordruppels) halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opgelost zout kun je inderdaad opsnuiven, maar dat is heel onprettig.
Je kunt bij de apotheek een neusspray kopen: Physiomer.
Dit is zeewater in sprayvorm en veel prettiger.
Het reinigt en desinfecteert de neusholtes.
Het is zonder recept verkrijgbaar.
Je oorpijn komt waarschijnlijk ook door de holte-ontsteking en zal overgaan als dat genezen is. Anders (maar weer) naar de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je oren staan in verbinding met je neus, cinuforce neusspray mag je langer gebruiken dan Otrivin. Voor de rest van je holtes te reinigen, zou ik de Cinuforce neusspray combineren met cinuforce tabletten, deze tabletten kun je het best onder je tong leggen en daar op laten lossen, dan worden ze sneller opgenomen, dan als je ze gewoon doorslikt.
Cinuforce neusspray en tabletten van Vogel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding