Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In welk jaar zijn harddrugs verboden?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.dhpforum.nl/wiki/index.php/Opiumwet hier staan ze allemaal. Ik neem aan als je doorzoekt op het middel, dat je vanzelf uitkomt bij de datum of het jaar waarin het middel verboden werd. Succes!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Voor zover ik weet, was opium als rookbaar goedje in de vroege 19e eeuw al verboden. De opiumwet als zodanig is continu aangepast, dus daar kun je weinig op zeggen. Met de komst van XTC is de lijst uitgebreid, nu gaat mss sterke wiet er ook op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Opiumwet (Opw) is een Nederlandse wet uit 1919, die sindsdien vele malen is gewijzigd. In deze wet wordt onderscheid gemaakt in harddrugs en softdrugs.
In beide gevallen is het in beginsel verboden om middelen die op de lijst staan:
A. binnen of buiten het grondgebied van Nederland te brengen (smokkelen);
B. te telen, te bereiden, te verwerken, te verkopen, af te leveren, te verstrekken of te vervoeren;
C. aanwezig te hebben (het bezit);
D. te vervaardigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt aan welke harddrugs ! In principe zijn alle drugs verboden ! Onderscheid in hard & soft is gemaakt begin jaren'70 maar Xtc is pas verboden in eind '80 begin jaren '90. Cocaine was handelswaar in de middeleeuwen (oa. door VOC ) en de eerste coca-cola bevatten bestandsdelen van deze plant.
Softdrugs zijn verboden alleen bij overtreding (minder dan 5gram in je bezit) volgt alleen evt.een boete en inbeslagname itt. harddrugs waar je vaak ook procesverbaal voor kan krijgen en dan volgt vaak dagvaarding dwz.uitnodiging om jezelf te verantwoorden voor de rechtbank.
Volgens mij is 'kat' (afrikaanse drug) nog steeds niet verboden in ons land.
Precies het jaar van verboden weet ik niet maar ergens in 72/73 is het onderscheid tussen drugs vastgelegd en er worden nog steeds nieuwe drugs uitgevonden of ontdekt dus precies wanneer is moeilijk aan te geven..

Groet Simon
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image