Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe op je 14e Gespierde armen krijgen? of sixpack?

Hey Ik ben een jongen van 14 en zou graag gespierde Armen krijgen eventueel een sixpack.. Ik doe nu al 7 Maanden aan het stuk voor dat ik ga slapen 50 Push-Ups en 75 Set-Ups.. Maar na 7 maanden nog geen verschil.. Ik snap het niet.. Ik doe ook Ook 2x per week zo'een 5 Km lopen.. en een vechtSport Kickboks 2x per week daar moeten we zware fysice oefeningen doen.. ook heel veel touwtje springen.. Maar ik blijf maar het zelfde.. ik wouw gaan gewicht heffen maar ze zijden dat ik t jong was.. Ik heb eigenlijk al een beetje Sterke/gespierde armen.. maar zou hoger op gaan Aub tips! Gr T.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wouw? Zijden?
Kimath
13 jaar geleden
Heel goed dat ze je niet laten gewichtheffen. Superslecht op jonge leeftijd. Krijg je allemaal littekens van (striae) en het belemmert je groei.
Kimath
13 jaar geleden
Wissel je oefeningen af en geef je lichaam ook eens een dagje rust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaan we weer hoor... Hoevaak moeten we hier nog wel vertellen dat je op je 14e weinig tot gewoon niet aan spiertraining hoort te doen.
Kimath
13 jaar geleden
De enige trainingen die je mag doen, is met je eigen lichaamsgewicht, verder inderdaad niks.
Als je eigenwijs bent kun je het doen, maar dat merk je vanzelf wel waarom het niet mag..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Veel eten en drinken voor, tijdens en na het sporten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is héél belangerijk wát je eet.
Let op wat je eet. Dat is het belangerijkst. Je moet bijvoorbeeld geen vet over je buikspieren hebben hangen want dan zie je ze gewoon nooit. Ook kun je door veel eiwitten te eten en een vast eetpatroon te handhaven sneller spieren opbouwen. Voedingssupplementen kunnen ook helpen. (Niet te verwarren met anabolen etc. Dit is gewoon natuurlijk voedsel maar dan in hoge concetratie)

Deze site heeft veel informatie. Is wel in het engels.
http://www.wikihow.com/Get-Six-Pack-Abs

En hier kun je ook terecht. Dit is het subforum voor tieners.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f183/

Succes, het draait vooral om zelfdicipline. Nee zeggen tegen lekker ongeremd junkfood eten en bier drinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tip: de juiste voeding is ook heel belangrijk. ik kan wel allemaal gaan over typen wat op deze site staat, maar hier heb je de link. ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wilde gaan gewichtheffen maar ze zeiden je dat je te jong was.
Heb je je ook afgevraagd wáárom ze dat tegen je zeiden?
De groei van het lichaam vindt in de 'groeischijven' aan de uiteinden van de lange botten plaats. Zo'n 'schijf' is een laag zeer actieve kraakbeencellen die kalkzouten opnemen en die uiteindelijk fraaie dunne botbalkjes doen ontstaan. Dat is een ingewikkeld proces waar allerlei factoren een rol in spelen zoals de bloedtoevoer, zenuwinwerking, diverse hormonen en mineralen en niet te vergeten mechanische spanningen en druk. Bij het begin van de puberteit zullen onder invloed van geslachtshormonen die groeischijven geleidelijk aan verdwijnen. Het zachte kraakbeen wordt dan stevig bot. Op röntgenfoto’s is dat duidelijk te zien. In de jeugd zijn die groeischijven nog 'open', later zijn ze 'dicht'. De groei is dan voltooid. Tijdens de groeifase zijn de groeischijven relatief zwak. Als er teveel trek op uitgeoefend wordt, bestaat het gevaar dat een botstuk losgetrokken wordt. Een te sterke mechanische belasting van nog onvolgroeide botten kan een beschadiging van de groeischijven tot gevolg hebben Daarom mogen kinderen niet aan krachtsporten doen. Niet gewichtheffen, worstelen, kogelstoten en veel springen.

Als ik zo je schema bekijk ben je al behoorlijk allerlei grenzen aan het opzoeken. Ik wil je aanraden om het wat rustiger aan te doen, geef je lichaam ook rust.
Als je wat ouder bent word je vanzelf wat breder, het is vast niet wat je wilt horen maar geduld is een schone zaak.
Je bent nu gezond, hou dat zo!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding