Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het gebruikelijk dat mannen na het plassen toiletpapier gebruiken?

Toegevoegd na 9 minuten:
Om zichzelf droog te deppen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
27.7K
Amadea
13 jaar geleden
Nou ja zeg, die druppelen toch net zo goed na als vrouwen. Ik hoop toch zeker van wel....
Kimath
13 jaar geleden
lijkt mij toch wel wat hygiënischer
Cryofiel
13 jaar geleden
Toiletpapier - om zichzelf droog te deppen, of om de omgeving van de pot droog te deppen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop het ook hoor. Mijn vriend wel in ieder geval. Maar ik heb zo. n vermoeden dat het geen gewoonte is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overigens zijn een paar bacteriën in ons leven niet zo slecht hoor, vroeger leefden mensen met varkens in hun huis en dronken ze water uit de sloot, maar dat is natuurlijk een hele andere discussie. (en misschien een soort excuus als man zijnde voor de keren dat ik niet 'gedept' heb of gewassen heb...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Cryofiel: Beide, maar dan in andere volgorde, met hetzelfde papiertje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Al sla je hem goed af op een hoekje, de laatste druppel eindigd altijd in het broekje" is wat ik jaren geleden ooit eens gehoord heb, dus even afvegen wel zo hygiënisch.
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Lijkt me niet. Ik heb er althans nog nooit van gehoord.
Amadea
13 jaar geleden
Volgens mij - is dat misschien ook onderzocht? - zit hierin verband met het verooorzaken van blaasontsteking bij een vrouw, zie http://www.goeievraag.nl/vraag/man-oorzaak-blaasontsteking-vrouw-tijdens.217286
Hygiëne is wel degelijk van belang; het zou heel wat ziektekosten schelen als iedereen dat besefte!
jc54
13 jaar geleden
Je kunt de buitenkant wel afdrogen, hetgeen niet nodig is als de voorhuid teruggetrokken is/wordt, want dan wordt de eikel niet nat. De binnenkant, de pisbuis zoals mijn huisarts het noemt, is niet uit te drogen. Hierin blijft de laatste druppel zitten en komt er later langzaam uit. Om deze op te vangen zouden mannen, net als veel vrouwen, een soort van inlegkruisje moeten gebruiken. Het blijft dus volgens het oude gezegde: geen getier en geen gevloek, de laatste druppel valt toch in je broek.
Tenzij je leert net als je neus optrekken, de laatste druppel weer naar binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe t wel. Anders word mn onderbroek zo nat ;)
Maar ik denk dat er veel mannen zijn die t niet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik "vroeger"geen papier gebruikte, dan werden mijn ouders echt "pissig"(hmz). Het zal wel een stukje opvoeding zijn dat ik het heel normaal vind en altijd doe. Maar idd, ik doe het niet op een urinoir of na een plas in het bos...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het persoonlijk wel zo fris, maar even schudden doet ook wonderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe het niet, ga gewoon iedere dag douchen, schone onderbroek aan en dan is Sjakie ook weer schoon. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe t.
Had er altijd last van dat ie na t schudden na lekte in mn onderbroek. Nu ook niet meer schudden dan blijft t toilet ook fris gewoon een soort melk beweging maken daarna papier gebruiken dan ff een keer bukken en door je knieen met t papier op de helm. Zo ben je weer helemaal fris en vergreet niet om de bril te laten zakken en door te spoelen wel zo fijn voor de dames! Toegevoegd na 43 minuten:
Ik vind dat ze bij pispotten b.v bij tankstations en restaurants ook een rol papier moet hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik in een urinoir plas niet, als ik op een toilet plas wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken niemand die en heb ook zelf nooit toiletpapier hoeven gebruiken naar het plassen. Gewoon even goed uitplassen en klaar. En onthoudt: Al wappert men nog zo kloek, de laatste druppel van altijd in de broek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot ongeveer een jaar geleden kende ik niemand die het deed, had ik er evenmin ooit van gehoord dat het aanbevolen is.
Heb toch echt basisschool + middelbare school afgemaakt én tot mijn 18e thuis gewoond...
Zo gebruikelijk is het denk ik niet. Weinigen weten dat het niet gebruiken van toiletpapier o.a. smegma bevorderd, die denken (net als wat ik dacht) dat goed uitschudden hygiënisch genoeg is... Bovendien zijn er bij urinoirs geen toiletrollen te vinden, en als mannen bij een uitgaansgelegenheid kunnen kiezen voor zo'n handig urinoir in plaats van een klein hokje...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

is wel aan te raden ,net als je handen wassen na toilet gebruik .
scheelt druppels op de vloer etc en ook voor de hygiene
dragen boxer oid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Uit onderzoek zou blijken dat 48% van de mannen geen WC papier gebruikt. Ik heb geen serieuze bron gevonden en denk dat het ooit een keer in een krant heeft gestaan.

Op zich kan ik me voorstellen dat mannen na het plassen geen toiletpapier gebruiken. Bij mannen zijn de druppels makkelijk af te schudden en dan blijft er meestal geen urine achter. Ik denk dat dat de reden is dat veel mannen geen WC papier gebruiken.

Door de anatomie van de vrouw is het bij vrouwen wel nodig om WC papier te gebruiken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het onderzoek is in 2005 door Edet (hoekan het ook anders) gehouden door in twee onderzoeken zeshonderd respondenten te ondervragen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Dus afgaande van dit onderzoek, maar ook uit eigen ervaring: nee, het is niet gebruikelijk en afhankelijk of er urine aan de penis blijft hangen. De gebruikelijke methode is uitdruppelen en uitschudden. Een bezoekje aan urinoirs leert dat dit ook een handige methode is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem van mij aan, dat er urine achterblijft... +
Ceeve
13 jaar geleden
Juist daarom -
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat beetje zit in de plasbuis en krijg je er ook met wv papier niet uit! Ik geef verderers alleen maar antwoord op de vraag door te refereren naar een onderzoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(sorry voor de typo's. Mijn Ipad corrigeert een beetje raar ;o)
Ik zou meteen zeggen: "Ja." Maar een onderzoek zegt het anders.
Op Koninginnedag werden in Amsterdam 250 mensen ondervraagd over toilethygiëne.
Uit de gehouden onderzoeken blijkt dat bijna de helft van de ondervraagde mannen geen toiletpapier gebruikt na het plassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ en daarom denk ik, dat de hygiene van de man ook invloed heeft op blaasontstekingen bij een vrouw. Daar wordt te weinig aandacht aan besteed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat dacht je van handen wassen? Zeker in een kroeg of restaurant zie je de een na de ander na het zeiken gewoon de deur uitlopen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat heb ik liever dan dat ze na het zeiken in zo'n bakje pinda's gaan graaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Cryofiel, en jij maar denken dat het zoute pinda's waren.... :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt, mannen schijnen slecht hun handen te wassen....getver.....Maar er zijn ook genoeg vrouwen hoor die dat niet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Platje NEE niet zeggen, wil ik niet weten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bah, ik eet geen pinda's meer bij mijn drankje :/)
Bedankt voor het +je platje :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee, geen pinda's meer, ik heb het goed gemaakt met een plusje ok? haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha T74 :))) dank je hoor!
Als ze gaan zitten denk ik wel, is wel zo fris. Gaat anders vlug stinken denk ik zo. Bij ene urinoir etc. gewoon flink schudden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet dat ik weet..
Naast de urinoirs vind je ook nooit een wc-rol.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding