Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een tandarts in het bijzijn van mijn ouders vragen/concluderen dat ik rook?

Als de tandarts het kan zien (lijkt me wel, na anderhalf jaar?) mag die het dan vragen/concluderen waar mijn ouders bij zijn? Zo ja, gebeurt dat vaak? Of zegt een tandarts dat meestal niet? Of zegt die dat alleen als je ouders er niet zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Natuurlijk mag dit gevraagd worden, maar of hij dit zal doen lijkt me sterk. Tenzij je uiteraard problemen hebt met je tanden die veroorzaakt zijn door het roken.
Sommige tandartsen zullen ook inzien (aannemend dat je nog rond de 15 jaar bent), dat je stiekem rookt en je ouders dit niet weten, afhankelijk van zijn stemming en persoonlijke oordeel zal hij dit privé laten weten of als hij tegen is met ouders.

Hier is geen regel voor, dit hangt van je situatie af. Je kunt altijd je arts van te voren hierover spreken als het echt zo erg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is niet verboden voor een tandarts dat te zeggen, als jij dat niet wil zul je dus alleen naar de tandarts moeten gaan of hem vragen het niet te zeggen, maar dan moet je wel de mogelijkheid hebben dat van te voren aan te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ligt hem helemaal aan de tandarts of hij of zij zoiets er zo uit zou floepen. Maar na anderhalf jaar denk ik niet dat iemand het zou zien. Ik rook al zo'n 6 jaar, en nog ziet niemand het aan mijn tanden dat ik rook. Goed tandenpoetsen (eventueel met een whitener, als je je daar prettiger bij voelt) en ga er gewoon heen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat mag hij wel vragen. Als hij het vraagt zou ik antwoorden: "Daar zijn mijn ouders erg op tegen."
Dan lieg je niet en als hij geen enorme plaat voor zijn kop heeft zal hij er verder niet op in gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja waarom niet? als ie het zien aan je tanden is hij wel de persoon die het schoon mag maken.
wat moet de tandarts anders zeggen. ik ruik aan je en zie nicotine aanslag op je tanden wat niet goed voor is je tanden, maar hoe er er op komt is me een rááááádsel!!!!

als jij iets niet tegen je ouders zegt heeft je tandarts daar niets mee te maken toch? hij is tandARTS, en als ie iets wil weten of iets vaststelt dan moet ie dat gewoon kunnen doen.
of de tandarts het doet is wat anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing