Hoe kan ik het beste aansterken na 3 antibioticakuren achter elkaar? (eten/drinken/etc.)
Ik begin volgende week aan mijn 3de antibioticakuur in een maand tijd. Ik zal het hieronder uitleggen.
- Eerst was ik naar de huisartsenpost geweest (10 juli) wegens een blaasontsteking. Kuur van 5 dagen nitrofurantoine meegekregen.
Ik was daar behoorlijk ziek van door de bijwerkingen en heb nog een paar dagen thuisgezeten.
- Daarna opnieuw laten testen bij de huisarts, kuur had niet geholpen, dus ik kreeg norfloxacine mee, kuur van 7 dagen.
Hier heb ik ook wel veel last van, maar kon wel gaan werken.
- Ben nu net terug van de huisartsenpost omdat ik een tekenbeet had die helemaal rood werd, cirkel eromheen met diameter van 5 cm.
Nu moet ik dus maandag (als de norfloxacine kuur klaar is) gelijk beginnen met de doxycyclinekuur tegen Lyme.
Mijn vraag is nu: Wat kan ik zelf doen om mij weer wat beter te voelen?
Ik ben behoorlijk verzwakt door al die medicatie, slapjes, duizelig en misselijk.
Is er iets van eten of drinken wat goed helpt om weer aan te sterken?
Ik mag wegens de medicatie zo min mogelijk melkproducten, maar verder mag ik alles hebben. Ik kan helaas veel niet wegkrijgen door de misselijkheid, maar ik probeer toch zo goed mogelijk te blijven eten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.