Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom ik die droge onderbenen?

In de winter heb ik er zoveel last van dat ik zelfs exeem krijg. Ik smeer me rot met allerlei producten. Heeft er iemand tips?!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
935

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Eens in de 2 of 3 dagen flink insmeren met olijfolie .... in laten trekken en dan afdouchen en insmeren met een product dat beter ruikt. Olijfolie (de échte eerste persing) zit boordevol vitamine E en dat is heel goed voor een droge huid. Voor iedere huid trouwens. Alleen de geur is wat minder. Die is wel lekker, maar niet om zelf naar te ruiken :-)
Ook goed voor beschadigd en/of droog haar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Wat voor producten gebruik je? Ik raad je in ieder geval deze 3 producten aan, misschien heb je het al eens geprobeerd maar anders moet je dat zeker doen.

- Eucerin
- Bio-oil
- vaseline
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
weleda olie helpt, en het ruikt ook nog eens heerlijk.
(Lees meer...)
Rieneke1
15 jaar geleden
Baden met balneumolie.Hiervoor kun je een recept vragen aan je huisarts want het is nogal prijzig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het echt een probleem is of wordt Ga dan langs bij de huisarts en vraag een verwijskaart voor de dermatoloog! Als je toch zelf wil "dokteren" is het te proberen met Pure cocosoil. Kijk eens bij Holland and Barrett op het internet misschien helpt het.Anders is het in ieder geval niet schadelijk als je niet gevoelig bent voor cocosoil. je kan er mee bakken braden het kan pure op de huid en in je haar
Pieter

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik gebruik het vak op de boterham ipv boter dan een beetje pindakaas eventuel wat schijfjes banaan,heerlijk en gezond!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Probeer naast het smeren ook 1,5 tot 2 liter water per dag te drinken. Ikzelf merk dat dit bij mij naast scrubben en smeren goed helpt.
Nog een tip: Ook heet douchen droogt je huid uit, dus zet de warme kraan iets minder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
onder de de douche, als je nog nat bent, je insmeren met gewoon ouderwetse vaseline met een washandje. niet aaien maar wrijven. daarna droogdeppen. het helpt echt, ik hoef er dagenlang niks aan te doen. doe mijn hele lichaam (nou ja mn man doet t voor me ;))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vaseline lanette zalf (via de huisarts)
koelzalf (via de huisarts)

*producten van seba med (prijzig, maar erg goed)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
gebruik geen zeep bij het wassen, maar een zeepvervanger. Geen SANEX !!! Wrijf je benen ook na het wassen in met een body lotion voor een droge huid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding