Hoe leer ik mijn mond te houden?
Elke keer, of beter gezegd vaak, als ik in gezelschap ben van veel mensen heb ik de neiging om op alles en iedereen te antwoorden, of met alles mee te praten. Dit heb ik tot een bepaalde hoogte in de hand tot mijn enthiousiasme het overneemt. Ik merk gewoon dat mensen dit verschrikkelijk irritant vinden en schaam me aan het eind van zo'n avond dan ook kapot om alles wat ik er weer heb uitgekraamd en dat ik zo irritant ben geweest voor anderen. En elke keer weer neem ik me voor de rem erop te zetten, maar elke keer ga ik weer de mist in of ik moet de hele poos daar mee bezig zijn, en dat geeft niet echt een vrij gevoel van jezelf zijn.
Hoe kan ik leren mijn mond te houden of in ieder geval mij in te houden? (en het liefst zpnder mezelf te verliezen)
(Graag wel serieuze antwoorden aan zogenaamd geinige antwoorden heb ik echt helemaal niks...schaam me zo ook wel.Alvast bedankt.)
p.s. Hebben meer mensen hier last van?
Toegevoegd na 1 minuut:
Aanvulling op de zin "of ik moet de hele poos daar mee bezig zijn, en dat geeft niet echt een vrij gevoel van jezelf zijn."
>> Dat lukt me ook elke keer niet..<<
Toegevoegd na 4 dagen:
Ik wil iedereen bedanken voor zijn en haar antwoorden en vindt het fijn te lezen dat ik niet de enigste ben. dat weet een mens wel, maar bevestiging is altijd fijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.