Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is potgrond giftig ?

Is perongeluk in eten gekomen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit wil je toch niet serieus nog opeten!!!!!!!
IK ga bij voorbaat al over m'n nek
Kimath
13 jaar geleden
hoe krijg je dat voor elkaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gokje: op het aanrecht staan kruiden in pot, tijm, peterselie of basilicum. Tijdens het koken is een van die potten omgevallen op de plek waar je aan het snijden was.
[nou? heb ik het juist??]

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is absoluut niet giftig. Maar het kan wel zo zijn dat de potgrond besmet is geweest met toxoplasmose.
De meeste mensen merken weinig tot niets als ze daarmee geïnfecteerd worden, symptomen blijven uit of doen denken aan een griepje. Het meest voorkomende symptoom is lymfadenopathie, met name van de lymfeklieren in de nek.
Een toxoplasmosebestmetting is wel gevaarlijk bij zwangerschap, het kan het ongeboren kind aantasten.
Als je opgegroeid bent met katten is het zeer waarschijnlijk dat je al eens eerder geïnfecteerd bent met deze parasiet.

Aarde eten is trouwens een (raar) fenomeen dat wereldwijd voorkomt, ze noemen het Geofagie. Lang dachten deskundigen dat geofagie een raar verlangen was. Maar ook dieren doen het en daardoor kwamen onderzoekers op het idee dat het misschien toch een doel heeft. Ze ontdekten dat aarde er voor kan zorgen dat virussen en bacteriën het lichaam niet kunnen binnendringen. Ook helpt het met de opname van belangrijke voedingswaarden: een belangrijk voordeel voor kinderen in de groei en zwangere vrouwen.

Je eten opeten met een beetje potgrond: het zou geen problemen moeten geven, maar lekker is anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee potgrond is niet giftig maar ik zal er maar niet teveel van eten want je kan wel beukpijn krijgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding