Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het normaal dat mijn ogen pikken na het indoen van mijn lenzen ?

Als ik net mijn (zachte) lenzen ingedaan heb pikken mijn ogen enorm. Na enige minuten verdwijnt dit wel maar ik vraag me toch af of iedereen dit heeft en/of dit normaal is ?

15 jaar geleden
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Pikken? Bedoel je prikken?

Het kan een teken zijn dat je ogen nog te droog zijn wanneer je je lenzen indoet. Over het algemeen is het aan te raden, na het opstaan minimaal een half uur te wachten voordat je je lenzen indoet. Ik heb voor dat doel een bril.

Ook 's avonds is het aan te raden, de lenzen minimaal een half uur voordat je gaat slapen uit te doen.

Een uur is nog beter.

Gedurende die tijd krijgen je ogen meer zuurstof dan wanneer je je lenzen inhebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan ook aan de vloeistof liggen, misschien kan je opticien je een zachtere adviseren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb dit ook wel eensals ik het dekseltje niet goeddichtgedaan heb. Er verdampt waarschijnlijk wat vloeistof waardoor het restant zouter wordt en dus prikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding