Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan er aan de hand zijn als een vrouw van 30 twee nachten achter elkaar in bed plast?

Daarvoor is het nooit eerder gebeurd en daarna ook nooit meer. Dit had mijn vriendin en het is al meer dan een jaar geleden. We vinden het zo raar...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het is moeilijk verklaarbaar. Ik heb het een paar jaar geleden ook eens gehad. Had geen blaasontsteking en was ook niet dronken.
Waarschijnlijk zat de blaas erg vol en ze was in een diepe slaap waardoor je de controle over de bekkenspieren verliest. Ook zou het kunnen dat, dat in combinatie was met een droom over plassen. Dat komt ook wel eens voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Daar is helemaal niets aan de hand, waarschijnlijk heeft ze gewoon heel diep geslapen. Normaal gesproken wordt je op tijd wakker, maar als je pech hebt zoals je vriendin twee achter elkaar, wil het wel eens mis gaan.

Toegevoegd na 34 seconden:
lees: word je op tijd wakker..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit onderzoek is gebleken dat ongeveer 1% van de volwassenen in lagere of hogere frequentie in bed plast. Dit komt iets vaker voor bij mannen dan bij vrouwen. Sommige mensen plassen iedere nacht in hun bed, anderen maar zo af en toe.

Bedplassen bij volwassenen wordt vaak veroorzaakt door een hormonaal probleem. Het hormoon ADH dat de urine normaal gesproken concentreert is s'nachts niet of minder actief, waardoor er teveel urine in de blaas komt. Wanneer men vervolgens niet tijdig een signaal van de blaas krijgt voor plasdrang resulteert dit in bedplassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk, dat als het hormoon de oorzaak zou zijn dit vaker voor zou moeten komen dan dat de vrager vertelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Het meest waarschijnlijke is dat ze gewoon wat te vast geslapen heeft, misschien was ze die 2 nachten vermoeider dan normaal. Dan zou het kunnen dat het signaal dat ze plassen moest niet doorgekomen is en toen heeft haar blaas zelf het probleem opgelost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lichamelijke factoren zoals nier- of blaasafwijkingen kan een oorzaak zijn. Ook een tekort van het hormoon dat ervoor zorgt dat je 's avonds minder urine aanmaakt dan overdag kan de boosdoener zijn. Ten slotte is er nog de groep mensen met blaasproblemen, zoals een hyperactieve, een te kleine of een te grote blaas.....

Omdat het bij jou maar twee keer is voorgevallen, lijkt stress mij meer voor de hand liggend.

Een kennis van mij plast(e) ook regelmatig in bed. Hij schaamde zich hier erg voor en het gebeurde alleen als hij erg veel stress had.

Ik hoop dat ik je met mijn antwoord heb geholpen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image