Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang hou je last van een Tatanusprik?

Heb maandag een ongeluk gehad en moest naar het ziekenhuis, daar hebben ze me ook een tetanusprik gegeven in me arm. Alleen is de plek waar ze die hebben gegeven nog steeds rood, warm en voelt nog als een bult. Is dit normaal??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
33.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik zou er even naar laten kijken door de huisarts. Ik heb ook wel eens zo'n prik gehad, maar er naderhand geen last van gehad. Wel kan ik me herinneren dat de prik zelf venijnig pijn deed. Maar het was voor het goede doel, dan verdraag je het gemakkelijker. Maar, nogmaals, geen last naderhand. en al helemaal niet drie (!) dagen later.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is normaal. Ik heb al meerdere tetanusprikken gehad en had er daarna ook enkele dagen echt last van.
Als je echter niet gerust bent of de pijn is te erg, neem dan even contact op met je huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijwerkingen die kunnen voorkomen na een tetanusprik

Na de injectie kunt u last krijgen van:
Een pijnlijke, gevoelige plek op de plaats van de injectie. Dit is een normale tijdelijke reactie.

Een rode zwelling op de plaats van de injectie. Dit is een normale, tijdelijke reactie.

Een algemeen gevoel van ziek zijn en koorts. Hiertegen kunt u een paracetamol innemen.

Bij langdurig aanhouden van bovenstaande klachten kunt u contact opnemen met uw huisarts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een week last is echt de max, normaal is het 3-4 dagen. Het is nu 3 dagen later, dat is normaal. Als je maandag nog last hebt zou ik contact opnemen met de huisarts. Tot die tijd, als je echt veel pijn hebt, kan je paracetamol innemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals de anderen ook schrijven is dat normaal. De ene persoon heeft er meer last van dan de ander. Bij mij was mijn arm ook dik en rood. Dit heeft zeker 5 dagen geduurd. Dan moet het toch echt wel snel minder worden en over gaan. Als het na een week nog net zo veel zeer doet, of nog meer zou ik even de huisarts bellen en het hem vragen. Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding