Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat te doen als je depressief bent en zelfmoordgedachten hebt, maar niet lukt face-to-face te praten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (12)

Meid meid meid, het van je af schrijven.. En sla dat niet lukt. Hetgene dat je opschrijft iemand laten lezen... De huisarts staat dan het kortste bij je.. Sterkte het leven kan zo mooi zijn. Maak er wat van!!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek online.. Er zijn telefoonnummers die 24/7 bereikbaar zijn om je hart te luchten en er zijn chat sessies.. Misschien dat je door een paar van zulke gesprekken wel face 2 face kan praten.. En misschien heb je er zo al voldoende aan! Heel veel succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er niet over kunt praten kan je er misschien over schrijven op een forum. Er zijn heel wat van die sites. Hier heb je al vast een beginnetje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ONLINEHULPVERLENING!!

Want je moet hulp krijgen. Ik neem aan dat je nog een jongere bent. Ik ken wel wat sites:

http://www.internethulpverlening.nl/
http://www.pratenonline.nl/
www.gripopjedip.nl
www.allesondercontrole.nu/aoc_jongeren

maar toch zou ik proberen face to face hulp te zoeken, dat is het beste
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kan je bellen met een telefonische hulpdienst.
Je bepalt zelf wanneer je belt en je kan anoniem blijven.
Soms is het makkelijker om met iemand te praten waarvan je weet dat diegene luistert en er serieus op ingaat.
Die mensen aan de telefoon zijn vrijwilligers die veel weten over psychische problemen. Ze luisteren , bieden steun, geven advies en hebben tel.nummers van patiëntenverenigingen en hulpverleners bij jou in de buurt.
Overdag kan je terecht bij;0900-903903 (€0,20 p/min) van 10-16 uur.
'Sensoor' is een tel. hulpdienst waar je dag en nacht terecht kunt. Bel 0900-0767 (€0,05 p/min.)

je kunt ook alles van je afschrijven als een soort dagboek.
Je kunt ook je vragen of verhaal mailen naar de Psychische Gezondheidslijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het vergt al heel wat moed om zo'n problemen onder ogen te zien en naar de buitenwereld te brengen, dus ik denk dat dit al één goede stap is. Om je gevoelens en gedachten ... naar buiten te brengen is uit tijdschriften, boeken, kranten, ... woorden, zinnen, letters, ... knippen die weergeven of voor jou betekenis hebben. Je kleeft deze dan vb op een groot blad papier waarop je in het midden zet waarover het gaat.
Voorbeeld: je schrijft op A3 blad in dikke letters 'DEPRESSIEF' , je knipsels kleef je dan op de lege ruimte errond, deze kunnen dan vb zijn over hoe jij je dan voelt, of hoe jij de dingen ervaart of... (alleen zijn, slapen, gn contact met familie, ... kunnen vb knipsels zijn)
je kan deze dan bijhouden, en eventueel bij een telefonisch of online gesprek of zo gebruiken om een gesprek te beginnen of tot een gesprek te komen....
(tip: noteer op achterzijde best de datum, waarover het gaat=je dikke letters, en enkele vragen die bij je opkomen of zaken die je helpen knipsels te vinden die zo dicht mogelijk bij je antwoord liggen.
Het is echt het proberen waart, in begin soms wat moeilijk, om de juiste woorden te vinden... Ik heb zelf een hele moeilijke periode achter de rug, depressie, opname, .... ik kan begrijpen hoe je je voelt en weet hoe moeilijk het is om dit aan de buitenwereld te brengen, of een stap te zetten naar hulp ... Ik hoop dat je met mijn antw iets kan doen en wens je heeel veeel goede moed en schouder-klopjes en mocht je nog iets niet zo duidelijk zijn of een vraagje of zo... Laat gerust iets weten....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natuurlijk bestaan er een heleboel psychologen, maar die stap maken is voor velen een grote. Maar uit ervaring weet ik dat je ook hulp hebt zonder dat je daarbij hoeft te praten. Een voorbeeld daarvan is kinesiologie. Van tevoren was ik er ook heel sceptisch over, maar mij heeft het van hetzelfde probleem afgeholpen.
aangezien ik niet weet waar je woont moet je voor jezelf maar kijken waar dergelijke hulp te vinden is...
maar met niks doen gaat het probleem niet over, en het leven is te mooi om met problemen te blijven lopen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Soms kan slechte en/of eentonige voeding leiden tot depressiviteit. Gevarieerder eten en het plezier erin om dat klaar te maken geven al een opkikker, misschien heb je extra vitamines nodig. Je hebt zogenaamde multivitamines waar alles in zit, deze kan je kopen bij apotheek en drogist, vraag om advies ! 2. Je moet eerst bij jezelf kijken wat de mogelijke oorzaak van jouw probleem is, heb je liefdesverdriet, heimwee naar een bepaalde tijd of ben je je baan kwijt geraakt of heb je iets uitgehaald waar je je eigenlijk voor schaamt, etc.. Ik denk dat heel veel mensen periodes kennen in hun leven met gevoelens zoals jij ze nu hebt. Vooral in de afgelopen 15 jaar is er enorm veel verandert. Mensen praten graag, maar alleen over koetjes en kalfjes, dat gedrag veroorzaakt enorm veel problemen Helaas. Bellen met telefonische hulpdiensten kan geen kwaad, maar ik denk niet dat zij erg veel kunnen helpen, want konden zij dat wel, dan waren er heel wat minder problemen, maar het kan wel enorm opluchten een luisterend oor te vinden. Hoewel het heel misschien vreemd klinkt maar bij het Leger des Heils, www.legerdesheils.nl
hebben zij enorme ervaring met mensen met allerlei vervelende en ingewikkelde problemen. Zij zijn er beslist niet alleen voor daklozen, maar zij zijn er voor iedereen !!
Als je op hun website bent, dan staat in de RODE kolom 'Ik zoek Hulp ' en hierop kan je klikken en een keuze maken hoe je geholpen wilt worden. Laat je niet afschrikken omdat het een christelijke instelling is, zij zullen jou totaal niet dwingen om deze gedachten over te nemen. Zij helpen iedereen !! Wees niet bang om zorgen te hebben ! Zorgen zijn net zoals pijn bij een sneetje in de vinger een waarschuwing, dat er iets aan de hand is, maar je moet het wel aanpakken, zoals jij het nu doet, BRAVO, BRAVO !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door over die drempel heen te stappen en het toch DOEN (face-to-face hulp zoeken)... Je leven hangt er vanaf!!!

Soms moet je niet teveel denken en piekeren. Soms moet je het gewoon DOEN.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet daadwerkelijk kunt praten, kun je via bijvoorbeeld de msn 'praten' met iemand die je kan helpen.

Het voordeel is dat je aldus min of meer anoniem kunt blijven.

Via deze manier van 'praten' heb ik destijds ook een aantal jongeren wat mogen bijstaan.

Hopelijk heb je iets aan mijn advies.

Groet,

Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
indien dit u betreft is dit al een stapje vooruit!!

probeer zo en zo te beseffen dat er niets mis met je is. naar iemand toe gaan om hulp te zoeken is helemaal niet verkeerd!! ( juist goed ).

Verder heb ik geen informatie over de reden tot deze gevoelens. ik kan dus weinig informatie geven waar u misschien wat aan kan hebben.

probeer dingen in het leven echter toch positief in te zien. laat je niet gek maken door anderen. negatieve ervaringen maken ons uiteindelijk alleen maar sterker.

en denk aan de mensen om je heen!! al kan het soms lijken dat er misschien wel niemand om je geeft zijn er altijd mensen die dat wel doen zonder dat je het weet!!

houd je sterk! zoek een professioneel iemand die je hierbij kan helpen, ondanks dat je je hier niet sterk genoeg voor voelt. je kwam hier om hulp vragen dat is al een stap vooruit je hebt het in je om verder te gaan zoeken naar de juiste antwoorden. je kan het !!

Succes verder en hoop dat je weet dat de andere GV antwoorders nog genoeg andere en ik het beste voor je hopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een hele stap om te doen, maar ga naar je huisarts, neem desnoods iemand mee die hiervan weet, want dan voel je je sterker en vraag om een verwijskaart voor het G.G.Z. Er zijn echt hele goeie medicijnen.
Je kunt ook zelf op zoek gaan naar een goede psychiater en die zijn er echt en nog heel begripvol ook, want zij beseffen wat jij doormaakt.
Schaam je niet, want er lopen veel meer mensen rond die dit gehad hebben dan dat je nu besef.
Ook zij hebben weer een waardevol leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding