Heb ik voedselvergiftiging ? (Zie extra uitleg)

Me maag knort als een gek en ik moet om het half uur
heel nodig naar de wc. Heb ik voedselvergiftiging ?

En wat kan ik dan beste doen (Iets nemen etc)

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (5)

Ligt eraan wat je gegeten hebt, als dat beschimmeld of bedorven was kan je voedselvergiftiging hebben. Veel water drinken tegen uitdroging en beschuit eten als dat gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zal dat het wel zijn, rauwe worstjes kunnen veel bacteriën hebben.
Als je je darmen bedoeld en je diaree hebt en dan ook nog met braken erbij,dan zou het best eens kunnen.

Het zou ook een buikgriepje[virusje ]kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak ben je doodziek van een voedsel vergiftiging. Het treed niet gelijk op maar moet meestal even inwerken. Je kan koorts krijgen en moet eigenlijk alleen maar overgeven en ontlasten. Let wel op je diarree. Wanneer er bloed bij zit. (EHEC). Je kan ook toevallig een buikgriepje hebben. hier in zuid holland hebben wij ook last van de darmen en maag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klinkt me eerder als een "gewone" buikgriep in de oren. Tenzij je zeker weet dat je iets verkeerds gegeten hebt, lijkt een buikgriep me meer waarschijnlijk. De symptomen lijken namelijk wel op elkaar, maar ik lees bijvoorbeeld niet dat je moet overgeven (ik ga er tenminste van uit dat dat naar de wc moeten betekent dat je diarree / buikkramp hebt). Bij een voedselvergiftiging is dit meestal wel het geval. Helaas kun je er niet veel meer tegen doen als het gewoon uitzieken. Als je je erg ziek voelt misschien een paracetamol nemen en niet te laat naar bed gaan. Voel je je morgen al wat beter, eet en drink dan vooral licht verteerbaar zodat je je maag-darmstelsel niet onnodig belast. Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er varkensvlees in die worstjes zat: dat mag je nooit rauw eten.
Bij voedselvergiftiging word je ineens ziek, met diarree (soms met veel slijm en/of bloed) en/of braken.
Afhankelijk van welk organisme je te grazen heeft genomen, kan je binnen 12 uur (salmonella, vooral op kip) tot na 5 weken (campylobacter) ziek worden.
Meestal duurt het 1 tot 3 dagen.
Zorg dat je goed drinkt, liefst water (niet te koud, dat prikkelt de maag nog meer), of niet al te sterke bouillon.
Als je trek krijgt: gewoon iets eten, maar laat zwaar verteerbare dingen even liggen.
Waarschijnlijk ben je morgen of overmorgen al een stuk opgeknapt. Als dat niet zo is, bel dan even je huisarts om te overleggen.
En _bak_ die worstjes voortaan... Dat voorkomt een hoop ellende.
Beterschap!