Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang blijft wiet (thc) nu echt zichtbaar in de urine?

Gisteren liet ik me overhalen om van een joint te trekken. (Ik inhaleerde max. 2keer). Diezelfde dag kreeg ik te horen dat ik op medisch onderzoek zou moeten gaan waar men mijn urine zou testen op eventueel druggebruik. Het medisch onderzoek vindt binnen 7 dagen plaats.

*Zal de dokter nog sporen vinden?
*Kan ik ervoor zorgen dat de thc sneller verdwijnt?
*Indien ik positief test, worden mijn ouders dan automatisch ingelicht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

THC blijft lang in het lichaam aanwezig. Puur afgaande van jouw voorbeeld zal het zeker na 48 uur nog wel zichtbaar zijn in de urine als ze gebruik maken van zo'n zogenaamde sneltest.

Als men echt door gaan zoeken op laboratorium niveau dan kunnen ze weken daarna nog sporen aantreffen. In het bloed, in de haren en ook in de urine.

Het geheel is wel afhankelijk van de regelmaat, de hoeveelheid en de lichamelijke gesteldheid.

THC wordt opgeslagen in het vetweefsel.
Als men regelmatig, wekelijks blowt, ook al is het maar 1 joint, zal er permanent een THC waarde in je lichaam terug te vinden zijn.

Of jouw ouders worden ingelicht, is afhankelijk van jouw leeftijd als het door een arts wordt gedaan. Ben je bv ergens geplaatst (internaat o.i.d) en je bent minderjarig dan is het eea afhankelijk wat voor regels en afspraken er zijn gemaakt richting de ouders. Dat laatste zal je zelf het beste weten denk ik.

Toegevoegd na 49 seconden:
Ik had 1 vraag gemist: nee, je kan weinig tot niets doen om jouw THC gehalte sneller te laten afnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing