Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn angst voor langpootmuggen overwinnen?

ik ben echt panisch voor die beesten, als ik er een zie raak ik in paniek en wil ik gelijk vluchten. Ik zoek altijd iemand anders op om m weg te halen en durf niet ergens naar binnen als ik weet dat er z-on beest zit. Spinnen zijn ietsje minder erg bij mij maar ook daar ben ik panisch voor als ze groot zijn.
Hoe kom ik hier ooit overheen? Als ik straks op mezelf ga wonen zal de buurman daar vast niet zo blij mee zijn :p

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook echt een hekel aan die dingen.....Gelukkig vallen ze je niet aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bang voor langpootmuggen?! ik haal mijn vader er al bij wanneer er één klein zielig mugje in de kamer zit
ItisILeClerc
13 jaar geleden
gewoon doodslaan, probleem opgelost
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan worden mijn handen zo vies brrrr, lol ik heb altijd wel een smoes

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Angsten overwinnen is een kwestie van wennen.

Begin eerst eens met informatie opzoeken over het verschrikkelijke beest. Ga er eens over lezen, wat voor beest is het, wat doet het, is het gevaarlijk, is het nuttig. Hoe leeft zo'n insect. Als je al wat meer informatie hebt ben je misschien al wat gerustgesteld en zou je eventueel eens een beest kunnen gaan bekijken hoe het zich in zijn leefomgeving gedraagt. Misschien krijg je uiteindelijk wel meer begrip en respect voor dit wezen.

Tot die tijd, doe een hor voor je raam en deur!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt misschien vreemd, maar juist WEL geconfronteerd worden met een langpootmug. Beetje bij beetje, iets dichterbij. Zit je denk ik niet op te wachten, maar probeer het. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n klein oenig beestje op die wankele poten heeft veel meer reden om bang van jou te zijn dan jij van hem! Bijten of prikken kunnen ze niet en hun leven duurt niet langer dan een dag of 2 á 3.

Verricht eens een heldendaad waarover je jezelf nog jaren zult verbazen en pak er eens eentje op om hem buiten te zetten. Hij zal je eeuwig dankbaar zijn en jouw zelfvertrouwen kán de komende jaren niet meer stuk.
Dus: verzamel moed en gá ervoor. Niet bij nadenken, gewoon doen!
(Lees meer...)
Pieter2011
13 jaar geleden
ItisILeClerc
13 jaar geleden
tip: lik de afbeelding die hierboven staat
Er zijn speciale therapieën om een fobie te overwinnen.
Hier kun je er meer informatie over vinden: http://www.therapiehulp.nl/klacht/angst/fobie/fobie-therapie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image