Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ben 30 kg afgevallen, nu enorme cellulitus op mijn bovenbenen. Hoe kan ik dit verhelpen of minderen/minder zichtbaar maken?

Ik wil nu wel een beetje mijn lichaam tonen nu het weer kan, alleen die cellulitus weerhoudt mij ervan shorts & bikini's aan te trekken. Het rare is voorheen (voor die 30 kg, ten tijde toen ik nog 'dik' was) had ik een zeer strakke huid, waar geen cellulitus op te vinden was. Het lijkt net nu een straf dat ik heb gekregen dat ik gezond ben afgevallen, wat ook medisch gezien nodig was.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Allereerst mijn diepe respect voor je prestatie! 30 kg afvallen is niet niks. Helaas wordt cellulitus, dwz. sinaasappelhuid, want je hebt ook nog een medische vorm, niet gezien als een medisch, maar als een cosmetisch probleem. Er is weinig meer aan te doen dan zo gezond mogelijk proberen te leven, met name qua voeding, ondanks wat vele advertenties voor smeer- en andere middeltjes je willen laten geloven. Ook sporten wordt aangeraden maar is eveneens symptoombestrijding om weer wat strakker in je vel te geraken. Waarschijnlijk had je al cellulitis voordat je begon af te vallen maar viel het veel minder op omdat je huid strakker was. Er is nooit een verband gevonden tussen vetpercentage en cellulitis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ van mij is idd een zeer grote prestatie.
Veel bewegen, fietsen is supergoed. Zelf doe ik aan kickboxen, dit is echt full body workout. Ook therapeutisch om wat frustratie kwijt te raken. En onderschat ook schommelen niet, ik doe t altijd met mn kind. 2 minuutjes is toch al gauw ongemerkt 50 buikspier-crunches.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh echt,schommelen? + van mij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ik een schommel ga kopen :)
Je kunt een bindweefselmassage laten doen,verder goed smeren en sporten.Helemaal verdwijnen zal het helaas niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image