Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als ik net ongesteld ben geweest komt na een 2-4 dagen in 1 x weer een beetje bloed mee. Hoe kan dit en wat kan ik er aan doen?

ik ben nog niet zo lang ongesteld, en dus nog erg onregelmatig. En dit is natuurlijk ook erg vervelend op vakantie.

Toegevoegd na 1 minuut:
het is niet erg veel meestal net goed voor een inlegkruisje, maar als het weer begonnen is na 2-4 dagen duurt het soms wel 3 dagen dat ik een beetje bloed verlies

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Het kan heel goed komen doordat je pas voor het eerst ongesteld bent geworden want dan komt het vaak onregelmatig maar voor alle zekerheid zou ik even naar de huisarts gaan. Ik vind dat je met dit soort zaken nooit lang rond moet blijven lopen en voor je gemoedsrust lijkt het me ook beter. Hoogstwaarschijnlijk kan de dokter je geruststellen en dan ben jij van je onzekerheid af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te beginnen moet je jezelf niet al te druk maken hierover. Het is vrij normaal dat je onregelmatig ongesteld wordt zeker in het begin. Maar blijf je dit nu vervelend vinden dan zou je bij de huisarts de pil kunnen gaan vragen die kan helpen om er wat regelmaat in te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou kunnen dat het komt doordat je nog onregelmatig ongesteld bent, maar dat is slechts een speculatie. Het beste is om even (met je moeder) langs de huisarts te gaan. Misschien heeft het bloedverlies helemaal niet met de menstruatie te maken, je weet het niet. Om die onzekerheid weg te krijgen, kun je beter het advies van een deskundige vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je zegt dat het maar een klein beetje is denk ik dat het wat rest bloed is. De hele laag cellen in je baarmoeder word afgestoten. Maar dat valt niet in 1 keer naar buiten. Maar in een paar dagen.

Mijn zus zei laatst dat het te vergelijken is met een fles ketchup. Als de fles vol is komt er eerst niet veel uit, dan opeens heel veel. En als de fles bijna leeg is moet je flink schudden om het laatste eruit te krijgen...

Ik vond het wel een mooie vergelijking

Toegevoegd na 1 minuut:
Omdat je zegt dat het maar een klein beetje is denk ik dat het wat rest bloed is. De hele laag cellen in je baarmoeder wordt afgestoten. Maar dat valt niet in 1 keer naar buiten. Maar in een paar dagen.

Mijn zus zei laatst dat het te vergelijken is met een fles ketchup. Als de fles vol is komt er eerst niet veel uit, dan opeens heel veel. En als de fles bijna leeg is moet je flink schudden om het laatste eruit te krijgen…

Ik vond het wel een mooie vergelijking

Toegevoegd na 11 minuten:
Maar schudden met je lichaam helpt helaas niet :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing