Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zou de beste stap zijn als ik de sph in wil. SAW of verzorgende IG ?

Toegevoegd na 3 minuten:
Mijn einddoel is dat ik ergens in de geestelijke gezondheidszorg zou gaan werken. Dit is denk ik beetje de SPH richting , nu heb ik de kans om ofwel een SAW of verzorgende IG opleiding te gaan volgen. Wat zou de beste stap zijn ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

SAW is dan de betere vooropleiding. Het is vrijwel dezelfde opleiding als SPH maar dan op MBO niveau.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als viger kom je moeilijk in de geestelijke gezondheidszorg, ben zelf namelijk viger. Dus ik zou Saw doen als ik jou was, vig is op alle groepen maar een beetj gericht, met name ouderenZorg
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook de IG opleiding afgerond. De opleiding is meer gericht op ouderen zorg en een deel ziektebeelden. Echt geestelijke verzorging of dergelijke zit niet echt uitgebreid in de opleiding. Ik zou ook voor de andere opleiding kiezen aangezien je dan 2 à 3 jaar een opleiding volgt voor een vervolg opleiding die andere vakgebieden betrefd. Wel kan ik een aantal verpleegtechnische handelingen verrichten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou ik voor saw gaan. Heb zojuist verzorgende ig opleiding afgerond en kan dus zeggen dat deze opleiding voor het grootste gedeelte gaat over verpleegtechnische handelingen en ziekteleer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij niet eens zoveel over verpleegtechnische handelingen. Dit kregen wij pas het laatste jaar en dit mochten wij zelfs laten vervallen. Bij ons waren ze veel bezig met ziektebeelden en basiszorg. Vooral de basiszorg. Dat hebben wij 2 jaar gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja inderdaad ook basiszorg, maar dat is het eerste jaar. Het laatste jaar stond bij ons toch voor het grootste gedeelte uit verpleegtechnische handelingen. Als je het laat vallen neem ik aan de je geen ig diploma hebt.
Waarschijnlijk heb je met SAW meer kans. Uitzonderingen daargelaten.
Ik werk als ziekenverzorgende als 11 jaar bij de GGZ.
Ook mensen met een psychiatrische aandoening hebben soms verzorging nodig. Maar de GGZ staat voor grote bezuinigingen en de gaat meer ambulante zorg leveren.
Ze zullen dan de verzorging afstoten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding