Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg ik zo'n raar gevoel in mn keel als ik na het eten van een dropje een sigaret rook?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
914

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Rook irriteert de keel. Wellicht is er door het zout van het dropje al wat lichte irritatie ontstaan, die door de rook wordt verergerd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drop wordt vaak gebruikt om de keel te verwachten. Zoethout heeft namelijk een slijmoplossende werking en wordt daarom gebruikt voor hoestdrankjes die verkrijgbaar zijn bij de drogist en apotheek net als dropsiroop. Daarnaast schijnt het licht ontkrampend en versterkend te werken en een onstekingsremmende werking te hebben op maagzweren, waardoor je brandend maagzuur tegen kan gaan. Een verkoudheid, griep of luchtweg infectie is vervelend, maar het mooie ervan is dat het een mooi excuus is om dropsiroop in te slaan!

Als ik het goed begrijp heb je na het dropje minder slijm in je luchtwegen en volgens mij heeft dat het rare gevoel bij roken tot gevolg. Ik heb helaas geen drop in de buurt anders had ik het meteen effe kunnen uitproberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding