Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn beide grote tenen groeien scheef, is dit erg? En wat kan ik er aan doen?

ik ben heel erg bang dat ik een operatie nodig heb.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het hangt er maar vanaf naar welke kant je tenen scheef groeien. Groeien ze naar de rest van je tenen toe? niks aan de hand.

Groeien ze naar de andere voet? dan is het tijd om even je voeten, en loophouding ed. te laten nakijken, en te vragen of er iets is wat je kan doen om deze scheefgroei tegen te gaan, maar dit moet je vragen aan je arts! Dit kan per mens verschillen.

Ook voor een operatie hoef je niet heel erg bang te zijn. Laat maar los die angst! We hebben in Nederland fantastische medische zorg, en mocht het uiteindelijk écht nodig zijn,... dan wil je tegen die tijd ook dat het gebeurt!

Maak je dus niet al te ongerust, daar schiet je namelijk zelf niks mee op! Veel mensen hebben scheve wiebeltenen hoor! en met behoorlijke scheefte kom je nog steeds in je schoenen.

Pas als ze rechts en links af willen slaan die tenen van jou.... brengen artsen ze weer in het gareel!

Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik weet niet wat jij scheef noemt maar mijn vader had dit ook en die kon geen schoen meer aan{alleen op maat gemaakte} en daar hebben ze de teen recht gezet dmv een operatie.
Zelf kun je er niet veel doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou naar de huisarts gaan als ik jou was, die weet of dat erg is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het van zelf groeit is het niet erg maar als je je voet ergens hebt gestoten en dan pas is begonnen scheef te groeien dan is het wel erg. ze kunnen het tog weer recht maken met een half groot half klein operaties. :)
ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het niet ontstaan is door verkeerde schoenen, kun je er weinig of niets aan doen. Misschien is het niets en kun je zonder loopproblemen 100 worden. Maar een dokter kan je er meer over vertellen. En of je het laat opereren beslis je altijd nog zelf, maar pas als je alle voor- en nadelen kent
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
Om te beginnen geen slippers meer dragen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook naar een Podotherapeut ...
Deze kan via de huisarts en wordt ( misschien gedeelte ) vergoed.. Hun kunnen dan je tenen met een steuntje proberen recht te maken..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding