Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je spontaan tranen uit je ogen laten komen?

Acteurs kunnen dit, maar wat is hun truc?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
36.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk aan onze huidige regering en hun bezuinigingsdrift en de tranen springen spontaan in je veters!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ze denken dan aan iets heel verdrietigs. Als je dat maar vaak genoeg probeert, lukt het jou ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Aan iets heel ergs denken, bijv. Dat een dierbare is overleden, je huisdier etc.
Heb ooit gelezen dat dit de manier is waarop ze dat doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kunnen natuurlijk ook het opnemen stoppen en een kunstmatige traan aanbrengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het helemaal met de vorige antwoorden eens, maar ik denk dat gewoon even een ui onder je ogen houden ook een optie is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Moet je 'm wel eerst doorsnijden, want een hele ui doet niks...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*Man staat in keuken uien te snijden en vrouw komt binnen*
Vrouw: Persoon 1 is overloden
Man: *Huilt*
Meh....
Ze kunnen ook iets in je Oog spuiten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zij druppelen met een pipet wat vocht in de ooghoek,daarna filmen ze direct verder en lijkt het alsof er gehuild word.Allemaal fake!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar die trillende lip dan en die rode kleur rond hun ogen. Dat doen ze dan toch niet altijd hoor.
Je kunt nep-tranen opwekken door lang naar een bepaald punt te staren, of in een lamp te kijken (tips van Monique van der Ven in Hand van de Meester, zondagavond 26.6 ned. 1).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben een soort van spray/vloeistof waarbij je oog heel erg gaat tranen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weetje, de politie is geen acteur ;)
Goeie acteurs leven zich zo in dat ze vanzelf verdrietig worden. Maar zoals meerdere mensen beweren: er wordt ook vaak geholpen door bijv. een tijd niet met je ogen te knipperen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Je ogen open houden en aan iets zieligs denken. Klinkt heel simpel maar werkt goed!
Dus ook als je ogen pijn doen, níet knipperen! Hoe goed dit voor je ogen is weet ik ook niet.

Een tijdje geleden wilde ik ook kunnen nephuilen. De eerste keer dat ik het probeerde werden mijn ogen maar een heeel klein betje vochtig, terwijl ik er na een paar keer oefenen zo 10 tranen uit laat komen. Ook hoef ik moet ogen minder open te houden. Oefening baart dus kunst! En ik weet zeker dat als je dit vaak genoeg oefent, je uiteindelijk al een hele nephuilbui kunt maken als je alleen maar aan iets zieligs denkt. En ik denk dat acteurs gewoon veel hebben geoefend.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry voor het slechte taalgebruik. Betje=beetje en moet=mijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
let eens op de ogen. heel vaak houden ze die wijd open, als je maar lang genoeg niet knippert ga je tranen. in de meeste films hebben ze iets onder hun ogen gekregen dat tranen prikkelt.
maar niet knipperen is het oudste trucje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat gaat niet. je kunt een hulpmiddel gebruiken. bv.pepermuntolie onder je ogen aanbrengen.maar met hulpmiddel is dus niet spontaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding