Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe gaat deze spierpijn over?

Ik heb sinds vanochtend heel erg spierpijn in mijn armen en benen en ook mijn buik. Gister ben ik geopereerd. Kan het daardoor komen? En wat kan ik hier het beste aan doen? Ik kan nu heel moeilijk lopen door de pijn...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een idee om dit eventjes bij het ziekenhuis aan de behandelend arts te vragen? Die weet dat waarschijnlijk wat beter dan de goedbedoelende leken hier op deze site :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Bij sommige operaties word je in een ongebruikelijke houding gelegd nadat je onder narcose bent gebracht. Ook de narcose- en middelen kunnen spierpijn veroorzaken en zelfs onbewust verzet of spanning voor de operatie moet je niet uitsluiten als oorzaak.

In verreweg de meeste gevallen kun je het beste in beweging blijven zonder iets te forceren. Je lichaam moet de ultieme vorm van stress die een operatie oplevert, zien te overwinnen. Zorg gewoon goed voor jezelf door goed te drinken, in de eerste plaats water en thee, en eet regelmatig iets. Als je echt verkrampt bent door die spierpijn kun je pijnstillers overwegen, zoals paracetamol, ibuprofen, naproxen of diclofenac. En verder is het ergste leed met een dag of twee meestal wel geleden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Veel rekken en strekken en anders naar de fysio gaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de fysio gaan als het al enkele maanden aanhoudt, na 2 weken spierpijn te houden ga je echt niet al naar de fysio xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je de vraag wel gelezen?
Ja dat kan daardoor komen, Voorzichtig in beweging blijven, niet forceren
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
al gaat het moeilijk toch blijven bewegen, en er vooral niet te veel aan denken. en masseer jezelf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent net geopereerd, het kan zijn dat je verkrampt gelegen hebt of dat je spieren verkrampen van de verdoving.
Rustig in beweging komen, je spieren lekker warm houden (moet met dit weer geen probleem zijn, ga anders onder een warme douche staan) en niet te lang stil zitten. Je kan jezelf ook lekker laten masseren of zelf een beetje kneden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien helpt Biofreeze. Als je het opsmeert, voelt het koel aan en even later wordt de plek warm. Je verwarmt zo je spieren. Ik weet niet waaraan je geopereerd bent, maar misschien moet je met rekken en strekken een beetje voorzichtig zijn. Na een paar dagen gaat het sowieso over. Veel beterschap!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NIET REKKEN!!
Daardoor kan je een serieuze blessure oplopen. Wat er aan de hand is als je spierpijn hebt van iets wat je de dag ervoor gedaan hebt is dat er in de spieren kleine scheurtjes zijn ontstaan. Deze worden als het goed is door het lichaam zelf herstelt, maar dan moeten er wel genoeg bouwstenen voor zijn. Je spieren bestaan uit eiwitten die zijn opgebouwd uit verschillende aminozuren. Je kan dus aminozuur-tabletten slikken. Jij bent geopereerd en dan durf ik niet te zeggen of het precies hetzelfde is, maar aminozurentabletten kunnen vrijwel geen kwaad, dus dat zou je kunnen proberen.
Verder heb je als het goed is ontstekingsremmers gehad van het ziekenhuis (of ze zeiden: neem x aantal paracetamol per dag). Die moet je uiteraard ook goed slikken, want misschien zijn het wel kleine ontstekingen.

Ik weet niet waarom mensen rekken hoor en volgens mij weten ze zelf niet eens waar ze mee bezig zijn, maar dat is allesbehalve gunstig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan meisje17 haar vraag beter aan de arts stellen. Je bent net geopereerd zeg je.. Als mijn auto gerepareerd is en direct problemen geeft ga ik naar de garage...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spierpijn als je net bent geopereerd komt vaak voor. Door de verdoving lig je niet natuurlijk en je kan je houding niet corrigeren omdat je slaapt.
Normaal zou het binnen enkele dagen beter moeten gaan. Neem ondertussen een pijnstiller. Als je twijfelt, neem contact op met je huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan heel goed door de operatie komen of door de spanningen die je vooraf gaande aan de operatie hebt gehad.
Het kan ook een bijwerking zijn van de narcose.
1 op de 1000 patiënten heeft daar last van.

Toegevoegd na 10 minuten:
Oja, hoe je er van af komt; geef het wat tijd.
Kwestie van tijd en rustig wat blijven bewegen.
Als je in bad mag (i.v.m. je operatie die je hebt gehad) ga dan lekker je spieren onder het warme water rustig masseren. Daarna SRL gelei erop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warme douche
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image