Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik lynoral gebruiken?

een vriendin van mij gebruikt Lynoral omdat ze in haar ontwikkeling nog niet ver is, ze is 1,73m. en is uit zichzelf nog niet ongesteld en heeft nog niet echt borsten. Nu heeft zij Lynoral voorgeschreven gekregen, en gebruikt ze dat. Ik ben al wel ongesteld en ben niet zo lang, 1,62 (15 jaar) alleen ik heb ook nog niet veel borsten, ik en mijn moeder zijn een tijdje geleden langs de dokter geweest om te vragen of er iets was voor mij, om mijn borstgroei te stimuleren. We hadden toen een arts in opleiding, en die zei dat er niks voor mij was. Maar nu een vriendin van mij dat middel gebruikt dacht ik, waarom mag ik dat niet gebruiken, want ik ben ook niet zo ver in mijn ontwikkeling. Nu is mijn vraag of ik Lynoral kan gebruiken of niet. ( uiteraard in overleg met de dokter! )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
791

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Nee, dokter heeft gezegd van niet (een arts in opleiding is ook al dokter en moet alles bespreken met zijn supervisor) . Jij bent al in de pubertijd, je menstrueert en het is een kwestie van genen of jij lang wordt en grote borsten krijgt.
Dus geduld hebben hoe jij je verder ontwikkeld.

Jouw vriendin heeft waarschijnlijk een ander "hormoon"probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vriendin heeft dat middel waarschijnlijk gekregen omdat ze ook nog niet ongesteld is, en jij bent dat wel. Voor jouw is zo'n middel dan waarschijnlijk overbodig. Sommige meiden zijn eerder uitgegroeid dan andere
leeftijdsgenootjes, je borsten zullen vast nog groeien.

Maar mocht je willen dan kun je natuurlijk altijd even naar de dokter gaan.

Toegevoegd na 30 seconden:
Ah, zie antwoord hierboven :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw moeder is meegeweest om te zien of er niet iets is om jouw borstgroei te stimuleren.
Ik vind het prima dat moeders mee gaan naar de dokter,
maar niet dat moeders zich zorgen maken of hun dochters wel groot genoege borsten krijgt.

Hoe groot zijn de borsten van je moeder?
En welke cupmaat heb je zelf?
Want:
Jij bent wel ver genoeg in je ontwikkeling!
Dat heeft toch niks met borstgroei te maken!
Met 1.62 ben je helemaal niet zo klein.
Jouw lengte en de grootte van je borsten zijn genetisch bepaald.

Lynoral wordt voor geschreven bij:

Toepassingen (= indicaties) o.a.

Amenorroe (uitblijven van de menstruatie)
Borstkanker (= mammacarcinoom)
Oestrogenen-tekort (= oestrogeen-deficiëntie) na de overgang (= post-menopauze) of na verwijdering van de eierstokken (= ovariëctomie)
Oligomenorroe (lange, onregelmatige tussenpozen tussen de menstruaties)
Prostaatkanker (= prostaatkanker)

Dat heb jij allemaal niet, dus krijg je dat medicijn ook niet.

Logisch toch?

De onzin van grote borsten lees je hier in de reaktie van Freyja:
http://forum.scholieren.com/archive/index.php/t-1760469.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is jammer voor je, anoniem.
Want je kan er niet veel aan doen.
Behalve al vast gaan sparen voor een borstvergrotingsoperatie.
Je kan altijd een tweede opinie vragen. Vraag eens een verwijzing naar een gynaecoloog.
Hij/zij kan je beter informeren of Lynoral in jouw geval nodig is of niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding