Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je als particulier een tandsteen slijper/verwijderaar kopen?

Ik wil graag zo'n electrisch apparaatje waarmee je tandsteen kan verwijderen. Kan je dat als particulier ook komen?

Ik wil het namelijk gebruiken voor mijn hond, hij kan niet goed tegen narcose en daarom doe ik het liever niet bij de dierenarts (en daarbij kost het ook nog erg veel geld).
Hij luistert goed naar mij en ik doe het nu al jaren met een tandsteenhaakje en dat gaat goed, maar oh zo langzaam. Per tand ben je wel een uur kwijt.

Dus als iemand een alternatief weet, of weet of (en zo ja, waar) ik een tandsteen slijper kan kopen: gaarne antwoorden!

@panteao: bedankt voor je antwoord.
Maar is het niet gevaarlijk om zo'n apparaat ervoor te gebruiken? Het is er niet speciaal voor gemaakt.

Edit: Tandsteen is wel te verwijderen met het tandsteenhaakje, dus is het zelf wel te verwijderen.
Ik ben wel redelijk in staat om dit te doen, naast dat ik allerlei dieren opleidingen heb gevolgd, heb ik er ook veel ervaring mee.

De denta sticks (e.a. merken) zijn net als tandenpoetsen alleen ter betrijding van tandplaque (en dus tandsteen), en dus niet voor het verwijderen ervan. Op dit moment heeft de hond wel tandsteen, wat dus alleen met het haakje (of dus met een elektrisch apparaatje) te verwijderen is.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
5.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

kijk eens bij :http://kleingoed.dentalair.nl/
succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Daar zou je Mini Tools voor kunnen gebruiken.o.a bij de Kijkshop verkopen ze die voor €6,75.
Duurdere en betere setjes zijn bij de doe het zelver te koop.

Succes

Groeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kan ik zelf tandsteen verwijderen?

antwoord: Nee, tandsteen is een verkalkte laag plaque welke stevig aan het tandoppervlak gehecht zit. Plaque bestaat uit een zachte laag levende bacteriën welke d.m.v. poetsen van het tandoppervlak te verwijderen is. De bacteriën in "oude" plaque sterven af en onder invloed van het speeksel verkalkt deze plaquelaag. Dit noemen we tandsteen. Tandsteen kan alleen d.m.v. professionele hulp van de tanden worden verwijderd. Indien u zelf met harde voorwerpen tandsteen gaat proberen te verwijderen is de kans groot dat er tandvlees en/of glazuur wordt beschadigd. Daarbij komt dat voor het gezond houden van de mond alle tandsteen dient te worden verwijderd.

Tandsteen kan altijd met optimale mondverzorging worden voorkomen. Geen plaque-Geen tandsteen!
Speciaaltandpasta's kunnen helpen de tandsteenneerslag te verminderen, maar mechanische reiniging is belangrijker dan de keuze van een tandpasta.

Een oud en beproefd middel tegen tandsteen is Asba poeder rood, met het ingrediënt Emser-zout.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan zou je moeten kijken bij gebruikte of nieuwe tandartsen gereedschap.Anderzijds lijkt het mij niet verstandig om zelf te gaan experimenteren,als je niet terzake kundig bent,zou je het gebit meer schade dan goed kunnen doen.Laat de professioneel zijn werk doen,of geef de hond andere (harde brokken)voeding en een of meerderemalen per week een "dent stick"dat wil ook goed helpen tegen tandsteen.

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding