Kan je als particulier een tandsteen slijper/verwijderaar kopen?
Ik wil graag zo'n electrisch apparaatje waarmee je tandsteen kan verwijderen. Kan je dat als particulier ook komen?
Ik wil het namelijk gebruiken voor mijn hond, hij kan niet goed tegen narcose en daarom doe ik het liever niet bij de dierenarts (en daarbij kost het ook nog erg veel geld).
Hij luistert goed naar mij en ik doe het nu al jaren met een tandsteenhaakje en dat gaat goed, maar oh zo langzaam. Per tand ben je wel een uur kwijt.
Dus als iemand een alternatief weet, of weet of (en zo ja, waar) ik een tandsteen slijper kan kopen: gaarne antwoorden!
@panteao: bedankt voor je antwoord.
Maar is het niet gevaarlijk om zo'n apparaat ervoor te gebruiken? Het is er niet speciaal voor gemaakt.
Edit: Tandsteen is wel te verwijderen met het tandsteenhaakje, dus is het zelf wel te verwijderen.
Ik ben wel redelijk in staat om dit te doen, naast dat ik allerlei dieren opleidingen heb gevolgd, heb ik er ook veel ervaring mee.
De denta sticks (e.a. merken) zijn net als tandenpoetsen alleen ter betrijding van tandplaque (en dus tandsteen), en dus niet voor het verwijderen ervan. Op dit moment heeft de hond wel tandsteen, wat dus alleen met het haakje (of dus met een elektrisch apparaatje) te verwijderen is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.