Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang duurt het voordat een scheet, of de lucht na een grote boodschap, op de WC zo verdund is dat ik niks meer ruik?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.3K
Kimath
13 jaar geleden
Ligt er aan hoe sterk de lucht is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer het zelf eens uit voordat je ons met die onzin lastig valt ;-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
EEN HALF UUR HAHAHA
Sorry ik vind deze vraag wel grappig :')
Kimath
13 jaar geleden
Of de geur is zo sterk, dat je gelijk helemaal niks meer ruikt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ik heb geen ervaring met honden, wel met katten.
Een oude langharige kat... echt, die kon er wat van. Net mijn vader (ogod, wat zeg ik nu)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Bij mij duurt het nog geen 5 minuten. Dus een concreet antwoord op je vraag is er niet, omdat verschillende mensen, verschillend stinken, en verschillende hoeveelheden lozen.

Ik ga er even vanuit, dat je bedoelt, zonder hulpmiddelen als geurverwijderaar of luchtverfrissers.

Je kunt dit natuurlijk zelf heel goed even testen, en zelfs bij anderen. Dan zul je zien dat de tijd, waarin de lucht oplost, verschilt naar gelang persoon, hoeveelheid, en wat heb je gegeten enzv. Hou er natuurlijk rekening mee, dat een grote boodschap, langer stinkt, dan een scheet, alhoewel dit ook weer zeer afhankelijk is, en ik weet, dat scheten ook verschrikkelijk kunnen stinken, vooral wanneer iemand redelijk wat eiwitten binnenkrijgt bijvoorbeeld.

Succes!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steek een lucifer af en de meeste/alle vieze lucht is direct verdwenen. Hoelang het anders duurt, valt niet te zeggen en hangt af van ventilatie, hoeveelheid en intensiteit geurig gas, etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met die brandende lucifer is het niet de bedoeling de WC in lucht te jagen, maar om de vieze lucht te verjagen. Of wat is de reden van de minnen?
Uit ervaring (en niet alleen van mezelf), weet ik dat het bij een scheet afhankelijk is van hetgeen je hebt gegeten.

Ik zeg altijd maar 'hoe zachter de scheet, des te erger hij stinkt' (dat rijmt niet).

Daarmee bedoel ik, winden zijn echt nasty. Zo'n lange 'knetter-scheet' wordt meestal als onbeleefd ervaren, maar stinkt vaak niet.

In Australie is er een groot scheten onderzoek gedaan. Wellicht interesseert het je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Een silent but deadly is dat :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook lekker ongemakkelijk wanneer je naast iemand zit en ineens begint het uit het niets te meuren ....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"harde klinkers, zachte stinkers", dat rijmt wel :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
a soft one makes you run!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat rijmt in de meeste Engelse dialecten niet hoor.
Afhankelijk van de tijd die het de stof kost om zo te diffunderen door de ruimte dat de concentratie niet meer te ruiken is. Snelheid van diffusie is afhankelijk van: Het concentratieverval, de warmte (diffunderen gebeurd sneller bij hogere temperatuur omdat moleculen dan sneller bewegen), het oppervlakte, de afstand, het soort stof en geleidende stof. Dit betekent in de praktijk:
In een grote ruimte is de lucht sneller verdund dan een kleine, als het raam openstaat dus ook sneller. De lucht van een grote drol of scheet verspreidt zich sneller. In lucht verspreidt geur zich sneller dan in water.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding