Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (8)

bij mij gewoon een boertje laten maar het licht eraan wat voor maagpijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer onterechte min. Het antwoord klopt! Hoewel er veel meer oorzaken kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou je wel een plus verwachten.......
Biscuitje eten. Als het door lucht komt, rennies nemen of een glas warm water met zuiveringszout. (te koop bij de drogist).
Als het heel lang aanhoudt zonder dat je echt ziek lijkt te worden, zou je eens kunnen kijken naar je eetpatroon, zoals vet eten en producten als uien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lauwe melk, vanille vla op kamer temperatuur.Verder lichte maaltijden , liever geen koffie of koolzuur houdende drankjes.Probeer stres te voor komen. Blijven de klachten aanhouden dan is het verstandig met je Huisarts te overleggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rennies willen nog wel eens baten, maar ook maagzout.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoethoutwortel! Je hebt het in capsules of je kan er thee van drinken.

http://www.elvitaal.nl/detail/onze-thee-pagina/zoethout

http://www.elvitaal.nl/detail/vitotaal/zoethoutwortel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alleen niet gebruiken als je hoge bloeddruk hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is juist SUSIE, had ik even moeten vermelden.
Ik ben het niet helemaal eens met de vorige antwoorden. Iedereen geeft een antwoord zonder de situatie te kennen.
Wat is precies de aard van de klacht. Je geeft aan maagpijn. Wat voel je precies, is het brandend maagzuur? Een opgeblazen gevoel? En soort krampende pijn?

Hoe lang heb je er al last van? Heb je er vaak last van? Heb je er last van na het eten van een bepaald soort voedsel?

In principe zijn er leefregels tegen brandend maagzuur. Enkele hiervan zijn: - geen koolzuurhoudende dranken gebruiken
-water drinken
- geen pittig gekruid voedsel eten
- het hoofdeindvan je bed wat omhoog zodat het maagzuur niet naar boven stroomt

Bij dit soort klachten is het een optie om rennie in te nemen. Dit neutraliseert het maagzuur. Dit is er in verschillende vormen. Rennie normaal tegen brandend maagzuur, rennie deflatine tegen een opgeblazen gevoel. En rennie duo tegen een pijnlijk gevoel in de slokdarm. Je drogist kan je daar meer o er vertellen.

Bij een vaker voorkomende klacht is het mogelijk om 1x per dag een tabletje te nemen met omeprazol, bijvoorbeeld losecosan. Dit zorgt ervoor dat de aanmaak van maagzuur word verminderd.

Het zou ook kunnen dat je last hebt van een ontsteking. En dan moet je deze middelen juist niet gebruiken. Ga dan naar de huisarts.

Lees in alle gevallen de bijsluiter en vraag de drogist om advies.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heb ik deze leefregels ook geadviseerd , bovendien is het erg onverstandig om op eigen gelegenheid medicijnen in te nemen. Middelen zoals Rennie kunnen een hoop dingen verstoppen,dat is erg link. Omeprazol is enkel op recept te verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, daarom zeg ik ook eerst leefregels toepassen. Rennie kan echt niet veel veeel kwaad. Mits je de bijsluiter goed leest en tijdig actie onderneemt wanneer het niet afdoende werkt. Anders zou elke pijnstiller de klacht kunnen maskeren en kun je niks gebruiken uit het zelfzorgsegment. Omeprazol is zeker niet alleen op recept te verkrijgen. Het zit in de producten buscosol en losecosan en is vrij verkrijgbaar. Ook is er het merk pantozol en daar zit de stof pantoprazol in. Dit behoort ook tot de protonpompremmers. Dus maagzuurremmers. Ook dit werkt erg goed maar moet je ook niet te lang gebruiken wanneer het niet afdoende helpt. In principe mag je dagelijks 1 tablet en zelfs bij zwangerschap werkt het prima.
De eerste optie bij maagpijn, ongeacht de soort pijn, is water drinken, gewoon kraanwater en dan rustig een paar glazen. Daarmee verdun je de maaginhoud, met name het maagzuur. Het helpt bijna altijd. Als je het in huis hebt kun je een neutraliserend geneesmiddel als antagel gebruiken. Heb je regelmatig maagpijn dan kun je maagzuurremmende protonpompremmers zoals pantoprazol of omeprazol proberen maar dat doe je bij voorkeur op advies van de huisarts omdat het dan raadzaam is om naar de oorzaken van de maagpijn te kijken. Is die oorzaak een bacteriële ontsteking dan ligt het voor de hand om een antibioticum te gebruiken, waarbij het combinatiepakket Pantopac het eerstaangewezen middel is, behalve bij zwangerschap en bij borstvoeding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik altijd gedaan heb en doe bij maagpijn als gevolg van een overmatige hoeveelheid maagzuur is heel eenvoudig: Eten van ZOETE appels als b.v. Golden Delicious en Jonagold.

Als ik die even niet voorhanden heb neem ik een slokje water om het maagzuur tijdelijk te verdunnen.

Dit helpt echter slechts gedurende een korte periode van een kwartiertje tot maximaal een uur, terwijl een zoete appel het probleem echt veel langer 'oplost'

Oppassen met Rennies want die kunnen bij veelvuldig gebruik tot het ontstaan van nierstenen leiden.

Zoete appels eten is een gezond 'medicijn' dat bovendien ook nog eens lekker smaakt.

Ik neem er altijd eentje voor het slapen gaan om 's nachts maagproblemen te voorkomen. Bij mij helpt dat echt prima.

Als er werkelijk sprake is van pijn hebt kun je trouwens veel beter een arts raadplegen omdat er dàn veel andere oorzaken kunnen zijn.

B.v. maagzweren, bacteriën of zelfs (goedaardige, dan wel kwaadaardige) gezwellen.

Hopelijk is dat laatste niet de reden van jouw klachten.

Veel succes en groet,

Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image