Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Met je voet in een bak Soda om het te ontsmetten zou ik als eerste doen. Daarna gewoon rust en het moet goed komen lijkt me. Misschien een blaar of een ontsteking. Zolang het niet erger word als dit is er niets aan de hand. Zodra je er meer last van krijgt zou ik hulp inschakelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zoals mijn voorgangster zei, weken in soda. daarna een nat gaasje erop om het open te houden zodat het vuil eruit kan. als de bult groter en of roder wordt naar je huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een nagelomloop en zo te zien een beste ook. Een voetenbad met biotex zou ik aanbevelen en als het erger wordt en gaat 'kloppen' zou ik een arts consulteren.
http://users.telenet.be/huisarts-dokter-naesens/paronychia-nagelwalontsteking-fijt-nagelomloop.html
Hier dan een voorbeeld van een omloop op een vinger maar hetzelfde geldt voor je tenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:lol: 'zie nu pas dat we de zelfde bron hebben gevonden. Toen ik begon te typen, stond je antwoord er nog niet. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor mij telt is dat de vraagsteller/ster een antwoord krijgt waar hij / zij wat mee kan. Ik gaf dan misschien een snel antwoord en jij een uitgebreid antwoord.
Dat is een gigantische (acute) nagelwalonsteking/fijt, en die zal wel goed pijn doen ook. Vaak is de oorzaak een verwonding of verkeerd (te ver) knippen, in combinatie met (normaliter onschadelijke) bacteriën.

Heel goed schoonhouden en een paar keer per dag laten weken met bijvoorneeld soda of biotex. Gaat het niet over, dan even naar de dokter voor een (aanvullend) zalfje. Ga er sowieso even mee langs de huisarts, want afhankelijk van welke bacterie de boosdoener is, kan het zijn dat je een antibiotica-kuurtje nodig hebt ! Onderschat dat niet, ook al is het maar een teen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image