Ik heb een melding gedaan van kindermishandeling, maar ik ben (terecht) bang voor wraakacties, hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Pijnlijke is dat degene over wie ik een melding heb gedaan (bij het amk) een vriendin was. Ik wil hier niet ingaan over de details (het is iig niet sexuele en/of fysieke mishandeling en de moeder houdt superveel van haar kind), maar degene aan wie ik het gemeld heb is van mening dat het wel degelijk ernstig is en wilt er ook spoed achter zetten. Voordat ik er melding over heb gemaakt, heb ik contact gehad met de ouders van de voormalige vriendin. Ik dacht dat die wel voor rede vatbaar waren, maar helaas; het mocht niet baten.
Ik hou heel veel van deze voormalige vriendin (heb het contact wel verbroken), maar kinderen gaan naar mijn mening altijd voor.
Helaas is die voormalige vriendin heel goed in stoken en heb ik haar dingen in vertrouwen verteld, die zij tegen mij kan gebruiken en heeft zij ook allemaal van die 'borderline-vriendinnetjes'.
Hoe kan ik hier het best mee omgaan? Weet iemand ook een site met tips o.i.d.?
groeten,
p.s.: Het gaat om een jonge moeder van 24 en een dochtertje van zes en het is geen anonieme melding (aangezien dat hun onderzoek zou belemmeren en ze 100 % weet dat het van mij af zou komen).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.