Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verhuist naar Amerika maar nu weer terug naar NL.

In NL getrouwd maar toen gelijk vertrokken naar Amerika, wegens omstandig heden weer terug...Mijn partner heeft wat schuld daar hoe kan ik me beschermen daarvan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
926
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is die partner in amerika of in nederland?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Amerika..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat ligt eraan of je in gemeenschap van goederen of nt bent getrouwd. Als er bv n koophuis is waar beslag op word gelegd (of inboedel) en je bent in gemeenschap van goederen getrouwd kun je hier niks aan doen ook al heb je meebetaalt. Verder is het zijn schuld en kunnen ze jou NOOIT vragen,of evt.inhouden op je inkomsten. Je kunt voor de zekerheid contact opnemen met het juridisch loket! Sterkte

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry achter nooit moet geld staan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pfff.... Mag je denken en minnen ook!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus als we alle spullen vanuit Amerika meenemen dan kunnen die niet worden afgepakt, En Loon wat ik in NL zou verdienen? ik hoor dat in NL ze in je huis kunnen komen en je spullen kunnen pakken, hier mag dat niet want dat word een invasion of privacy genoemd.
Uit ervaring van mijn ouders hun huwelijk (en scheiding) is dat, mits je in gemeenschap van goederen bent getrouwd, je ook de schulden deelt tijdens een scheiding. Mijn vader had flink wat schuld opgebouwd, en mijn moeder kreeg hier gewoon de helft van mee. Mocht je niet voor plan zijn te gaan scheiden, dan weet ik niet hoe het precies zit, ik zou als ik jou was een advocaat zoeken die wat meer kennis over zulke zaken heeft. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding