Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zijn Nederlanders de afgelopen twee jaar dikker geworden, en geldt dit voor heel Nederland?

Ik woon zelf op het randje van Drenthe / Overijssel, en valt me op dat nu de zomerkleding weer uit de kast is gehaald, mensen dikker lijken, vooral jongeren (plusminus 12 / 30).
Is dit in andere delen van Nl ook mensen opgevallen?
Zo streekgebonden lijkt het me niet, maar je weet maar nooit :)
(
n.b. En nu niet gaan zeggen: "Drenten zijn altijd al vadsig, die lompe boeren" nee nee :P )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dat is helemaal niet streekgebonden. Als alle Nederlanders steeds dikker worden, is er geen enkele reden om aan te nemen, dat dat in Drenthe/Overijssel, Texel, Zeeland of Limburg niet zo zou zijn.

Je constatering is m.i. juist, en het valt mij ook op. Juist als de zomerkleding uit de kast wordt gehaald, dan valt het extra op, want veel kleding kan dikte een beetje verhullen.

En het is niet alleen Nederland hoor: het is overal. Google alleen maar eens op "steeds dikker" en je weet niet wat je tegenkomt. Britse tienermeisjes, Chinezen, ouderen, kinderen. (en zelfs amerikaanse huisdieren ;-)

Om te weten hoe dat komt, moet je eens op een zonnige zaterdagmiddag in het centrum van Hoogeveen, Zwolle, Assen of Emmen op een bankje gaan zitten. Ik garandeer je, dat minstens 1 op de 10 van de mensen die langslopen iets lopen te eten. Hema-worsten, patatjes, hamburgers, pizza's, ijs, chips, en ga zo maar door. En mij valt dan ook op, dat vaak de wat dikkere mensen lopen te eten, en de wat minder dikke mensen niet.

En de commercie speelt daar handig op in. Een wandelingetje door het centrum van Amsterdam, Utrecht of Den Haag leert, dat je om de 40 meter een of ander tentje tegenkomt, waar je iets kunt kopen dat je direct kunt opeten. De hele AH-To go winkelketen is daar een mooi voorbeeld van. 20 jaar geleden was er geen reden om dat op te zetten; nu wel. Want iedereen wil eten en drinken op alle mogelijke en onmogelijke plaatsen en tijden.

Het is normaal geworden, dat je, als je maar de geringste behoefte hebt, om iets te eten of te drinken, je dat binnen een halve minuut ook kunt bemachtigen. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nou, daar vraag je wat! Wij wonen sinds een kleine twee jaren in de buurt van Enschede. En, zijn er inmiddels van overtuigd geraakt dat de mensen in Enschede overwegend dikker zijn dan in de rest van Nederland. Het verbaasde ons zeer! Dit is slechts een waarneming van twee mensen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik iniedergeval wel!!!!en mijn man ook! een zware winter gehad en dus flink moeten "overwinteren ;-P ik woon in drenthe, in het midden, maar denk niet dat het plekgebonden is, want als dat zo is ga ik verhuizen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing