Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan je langer worden?

ik bedoel er moet toch iets zijn waardoor je nog wel kunt groeien door medicijnen ofso?ik ben nu namelijk 156 en wil graag 165 worden maar ik ben ongesteld en denk ook niet meer dat ik veel zal groeien weet iemand misschien wat het beste is om te doen??of is het gewoon onmogelijk om nog uberhaupt te groeien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Hoe lang je wordt wordt grotendeels genetisch bepaald. Daarnaast hebben voeding, ziekte en leefomgeving ook invloed op je groei. Er is een algemene formule dat gebruikt wordt om je uiteindelijke lengte te voorspellen als je nog in de groei bent. Je telt de lengte van je vader en je moeder bij elkaar op en dit deel je door twee. Jongens moeten er 11cm bij optellen en meisjes 2 van aftrekken. Natuurlijk is dit maar een indicatie en soms wijkt het er veel van af. Als kind is het goed mogelijk om je groei zoveel mogelijk te stimuleren. Dit doe je in principe door zo gezond mogelijk te leven. Beweeg veel, zorg dat je alle vitaminen en mineralen binnenkrijgt. Zorg dat je comfortabel, ongestoord en minimaal 8 uur kan slapen want veel van het groeiproces gebeurt tijdens je slaap. Er zit hier niet veel geheims achter. Wat je van school, je dokter of je ouders leert over gezond leven en eten, volg ze op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gestrekt slapen en gezond eten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand vragen een paar schoppen onder je kont te geven 
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is vooral genetisch bepaald. Ik heb iets heel handigs voor je gevonden, namelijk de groeicalculator. Daarbij heb je wel je ouders bij nodig voor het invullen. Ik voeg de bron toe.

Dit staat er nog wel op de site:
"SCHATTING
Na invoering van de gevraagde gegevens maakt de groeicalculator een schatting van twee eindlengten: een op basis van de lengte van de (biologische) ouders én een op basis van de lengte van uw kind op het moment van invullen. Beide uitkomsten zijn grove indicaties van de verwachte eindlengte van uw kind. Vaak is er een verschil tussen beide eindlengten. Dat is heel normaal. Uw kind groeit soms snel, soms langzaam."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal gezien groei je als meisje nog maar een paar centimeters als je je maandstonden al hebt. Je kan berekenen hoe groot je gaat worden door je grootte van toen je twee was te verdubbelen. Je grootte staat al vast in je genen dus kan je voor zover ik weet je grootte niet zomaar aanpassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing