Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn de frikandellen in de frikandelbroodjes in de supermarkt wel goed gaar?

Ik heb gehoord dat de frikandellen in frikandelbroodjes niet goed gaar zijn en dat je eigenlijk een rouwe frikandel eet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan best zijn dat die frikandellen een beetje rauw zijn. Al lijkt mij dat zeer onlogisch aangezien frikandellen niet zo uit een beest is gehaalt, maar echt met machines uit verschillende soorten voeding aan elkaar gedrukt.

Maargoed, misschien op een andere manier gemaakt, en de binnenkant niet helemaal gaar. Dat verschilt natuurlijk ook weer per supermarkt.

Je moet er geen zorgen over maken. Als jij ze lekker vind gewoon eten. Een gezond mens kan heus wel een beetje rauwe frikandel eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik at er vanmiddag een koud en toen dacht ik dat ook te zien maar eigenlijk moet je ze ook eerst opwarmen voordat je ze eet ik heb gewoon doorgegeten en er eerlijk gezegt niet bij stil gestaan maar nu je het zegt zou het nog best wel kunnen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frikandellen zijn nooit rauw. Ze zijn altijd al voorbewerkt in de fabriek.
Je kunt ze dus gewoon koud eten, maar of het lekker is.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koud zijn ze juist het lekkerst ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smaken verschillen gelukkig! Ik vind ze van de BBQ het lekkerst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zwager legde vroeger frikadellen bevroren in de zon. Totdat ze dus warm en zacht waren. Je kunt ze gewoon eten. Ik moet er alleen niet aan denken..
Ja hoor die zijn gewoon goed gaar.
Alleen is de smaak gewoon anders als een frikandel uit het frituurvet.
De frikandellen in zo n broodje worden gaar gestoomd en dus niet gebakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor ik heb ze al een aantal keer gegeten en die waren goed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werk in een supermarkt en kan je vertellen dat als ze niet goed gebakken worden ze idd nog rauw vanbinnen kunnen zijn.
Dat komt dan omdat ze van te voren niet ontdooid zijn.
Maar als ze gewoon ontdooid zijn en dan gebakken worden, ongeveer 25 minuten op 240 graden zijn ze gewoon gaar hoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rauw is iets anders dan koud.
Fikandellen zijn altijd gaar, ook al zijn ze koud. Zoniet is het geen frikandel..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat om frikandelbroodjes, niet om frikandellen uit de vriezer.
Fikandellen zijn gemaakt van vlees wat al gaar is, dus rauw zijn ze niet. Even opwarmen is dus eigenlijk al genoeg (voor de smaak)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ja, vlees......
Frikadellen zijn gemaakt van iets dat heeeel in de verte nog iets met vlees te maken heeft gehad...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding