Wat is de beste strategie voor een succesvol en gelukkig leven ? Hoe laat je de invloeden van buitenaf je leven beïnvloeden ?
Een beetje moeilijk te omschrijven deze vraag.
In mijn leven laat ik de meeste invloeden op mij afkomen. Zowel in werk , familie als relatie . Dat wil zeggen dat ik weinig *plan* en maar wel open sta voor moegelijkheden en het meeste "vanzelf " op mij afkomt . Daarnaast vind ik dat het al moeilijk genoeg is om alle invloeden van buitenaf te intergreren. Omdat er vrij veel gebeurt .
Maar kan het beter en verstandiger . Kan je beter een leidraad nemen waaraan je je leven plant. Kunnen de plannen dan ook lukken ,uitkomen ? En wordt je dan gelukkiger.
Van collega's hoor ik steeds vaker dat iemand zijn eigen geluk kan zoeken , actief zoeken en dat de mogelijkheden op geluk dan groter zijn. Maar ik ervaar dat (nog ) niet zo .
Als ik actief op zoek ga, laat ik mij misschien verleiden door een verkeerde , niet bij mij passende vrouw, en kies ik een niet bij mij passende baan of carriere . Of ik emigreer naar een niet optimaal bij mij passend land . Kies ik dan misschien een leven dat niet bij mij past.
Maar kan ik dan door die risico's op tegenslag en moeilijkheden toch beter af zijn en geluk vinden ?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.