Kan je een huisarts laten vervolgen of aansprakelijk stellen, bijvoorbeeld om excuses te eisen?
Toegevoegd na 42 minuten:
mijn vraag is dus!! kan ik deze arts vervolgen ook al is het maar om een sorry wat is het best wat ik kan doe????
In de reacties staat meer informatie.
daar aangekomen ben ik nauwkeurig onderzocht. god zei dank was er niets te zien maar ik had wel pijn. ik mocht naar huis. thuis aangekomen voelde ik pijn in me nek me rug en zware hoofdpijn.
ik was ook net bevallen van me zoontje van toen iets ouder dan een maand. ik had een zware tijd moeilijk ik bleef pijn houden de pijn straalde van me nek naar me slaap en vanuit me slaap door me neus naar me kaak toe ik was de pijn zo zat en we gingen naar de 2e maand na me auto ongeluk ik werd verwezen door me huisarts naar de fysio manueel terapie. ik vertelde me fysiotherapeut dat ik die meneer ga aanklachen maar zij zei nee doe mar niet want het zal een lange procedure worden, ik heb toen niets gedaan. ik werd een x wakker en ging opzoek naar een tang want die steken die stopte bij me tand rechts gelukkig heb ik die niet gevonden van de ene medicasie naar de andere uiteindelijk afspraak gemaakt met me tandarts die kon niets vinden heeft me ton doorverwezen naar de kaak chirurg hij heeft me in totaal 4 x geopereerd op de gemaakte fotos kon hij niets zien en vond het wel heel erg voor me maar ja er was niets te zien nu zijn we in januari 2004 heel veel medicijnen en heel veel pijn en niet te vergeten een kleine mensje die me aankeek zo lief met mooie oogjes maar ik kon niet eens spelen met hem :( .
ok ik werd door mijn arts weer doorverwezen naar de fysio ok die ging met zo een apparaat op me wang en die gaven dan soort golfstralen en het moest dan daardoor verbeteren de pijn dan< Maaaar!! in tegendeel me pijn werd erger hoofdpijn kaak pijn steken misselijk alles wat je kan opoemen omdat k dus ook hier niet van verbeterde moest ik dus weer opzoek naar iets anders ok ben verwezen weer naar een andere fysio heel aardig geruststelend maar het hielp mij niet! op een dag stond ik op de balkon en sprak toen mijn huisarts en zei het volgende dokter ik ga echt een eind maken aan mijn leven ik spring van de balkon naar beneden want ik kan het niet meer aaan!!
ik heb samen met mijn arts gekozen voor bestraling ben 6 weeken lang elke dag bestraald van 03-06-2009 tot 15-07-2009 was moeilijk pijnlijk en ik voelde me echt beroerd en me kind tja hij is lief en begrijpt dat mama veel pijn heeft maar het blijft toch een kind :( na de bestraling bleef ik pijn houden ik wou geen medicijnen maar pijnwas niet meer te houden ben begonnen aan carbamazepine hielp niet cht ek kreeg uitslag jeuk n rode plekken ben naar de neuroloog geweest en die gaf mij amitriptyline en die slik ik nu elke dag voor het slapen gaan ik heb nog wel pijn maar door de medicatie word het onderdrukt! ik leef ben heel erg moe 2 uur wakker zijn is 4 uur slapen alles wat ik
Groetjes rowin
Dit zal wel verwijderd worden.
Heb je een vraag of wil je dit alleen kwijt?
Maar wat is je vraag?
Had ik niet gezien.
Wat dat vervolgen betreft,ik zou je het afraden.
Zoiets kan je zelden winnen.
Ik heb er in mijn familie mee te maken gehad na de dood van mijn zusje en echt: het is de ellende niet waard.
Artsen steunen elkaar.
Het ziekenhuis zal ook meestal de behandelende artsen steunen.
Ik snap wel hoe dit je dwars zit,mijn moeder is er ook erg mee bezig geweest,maar ze heeft het toch opgegeven.
En mijn zusje was al overleden...
Ga je beter op je kindje focussen.
Daar wordt je vast gelukkiger van.
Ik wens jou en je kind alle geluk voor de toekomst, in goede gezondheid!('~')
ik begrijp je echt wel!! :(
ik weet je hebt gelijk maar het is niet eerlijk!
er moet toch wel iets zijn wat we zouden kunnen doen al is het maar dat andere niet zo behandeld zullen worden
weetje het gemis zal er altijd zijn maar gelukkig heb ik me kleine en jij je mama :) :( dankjewel weetje wat het is ik hoef geen geld ofzo maar dat die arts het weet wat hij gedaan heeft en dat er niet meer mensen zoals mij rond zullen lopen niet meer weten wat ze moeten doen waar ze moeten beginnen...
dat vind ik zo erg!!
Als mijn tandarts mij op dat moment niet doorhad gestuurd voor de laatste x naar de kaakchirurg dan, was ik nu al in de maas gesprongen echt waar!!
ik ben ook bij hem geweest persoonlijk met en bosje bloemen echt om hem t bedanken dat hij mij geloofde dat ik pijn had :( ik liep echt rond als een heb geen woorden zo erg was dat heb echt veel steun gehad van me kindje al was hij klein maar hij begreep dat mama pijn had ik ben echt blij met hem n voor hem wil ik vechten om door te gaan
En toch kan je er zo weinig mee doen..
Aan de andere kant:artsen zijn ook maar mensen en mensen maken fouten.
Maar je hebt gelijk dat het je dwars zit, vooral als ze je niet geloven.
Jij hebt je wel van je goede kant laten zien:dat je je tandarts op die manier bedankt hebt is echt goed van je!Wees maar trots op jezelf!;-)
Vreselijk van je ouders,zo snel achter elkaar..
Niemand kan je vader en moeder vervangen,de enige personen die onvoorwaardelijk van je houden.En hoe oud je ook bent je blijft toch hun kind.
Heb je verder helemaal niemand?
Dat zal niet meevallen.
Maar volgens mij ben jij wel een lieve en zorgzame moeder.;-)
Je kind is toch een motivatie om positief te blijven,toch?
Zijn. Maar ik denk ook dat je op een gegeven moment de hoop opgeeft net als ik toen. Hoppelijk heeft ze nu rust en en slaapt ze in vrede :) klopt ja ik ben wel lief voor me zoontje :)
Hij is ook lief voor mij :) doet stoute dingen Maar achteraf moet ik wel lachen haalt alleen maar Atjes op school ben echt trots op hem hij is goed in rekenen en binnen kort gaat hij me helpen met het schrijven van nederlands :) echt leuk om te horen dat je me eigenlijk persoonlijk niet kend maar mij goed weet te omschrijven :) ik probeer ook leuke dingen te doen met hem maar als ik me moe voel en wil slapen dan begrijpt hij dat wel OkOk ik ga stoppen want ik kan echt uren door praten over hem :) Slaap lekkker
En: je Nederlands is goed hoor(op wat spelfoutjes na)en ook duidelijk en goed uitgelegd.
En wat bijzonder en sterk dat je het niet op je kindje hebt afgereageerd... Wat heerlijk dat je zo gek met hem bent ! :-)
Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag maar ik ben bang dat het een hele klus wordt als je er echt werk van gaat maken en je moet je afvragen: kan en wil je dat wel aan?
Je zou kunnen overwegen om de arts een persoonlijke brief te sturen, gewoon voor jezelf om je verhaal bij hem neer te leggen. Maar verwacht niets terug in dat geval meis...
Een klacht indienen bij het medisch tuchtcollege, zoals Haas zegt, kan natuurlijk ook altijd . En misschien zou dat je ook goed doen, dan heb je tenminste iéts gedaan en wel naar een officiele instantie. Maar of je daar veel van verwachten moet?
Je kan het altijd proberen.
Maar hou in de gaten hoe ver je erin wilt gaan, Karena heeft een punt als ze je aanraadt er niet teveel energie in te stoppen. Laat die ellende je niet nog langer in de greep houden dan nodig. Geniet van jezelf nu je zoveel minder pijn hebt, zenuwpijnen zijn vreselijk he... en geniet intens van je kindje.
Ik hoor in je verhaal niets over de vader van je kleine, maar wel dat je veel alleen moet doen. Je bent een kranig mens Rowin... heb je wel door hoe sterk je eigenlijk bent?
Ik heb heel veel respect voor je, lieve groet, Kristal.
Ik sluit me volledig aan bij Kristal (scheelt me veel typen hahaha) en heeeeeeeeeeeel knap van je!!!!!!!!!!!!!!
toch wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie advies en mee denken.
pff raar het ging echt goed! maar ineens heb ik weer last ik denk medicijnen gaan weer verhoogt worden dat is nou net niet wat ik wil.. maja vandaar ik niet eerder kon reageren maar heb ze allemaal gelezen
WendyH jou pb heb ik gehad en ook gelezen..
ook aan iedereen die me heeft geholpen met meedenken allemaal wil ik jullie uit diepste van mijn hart bedanken. vader van me zoontje we zijn niet meer samen
me zoontje en ik en mama en hij :) gelukkig samen eten samen spelen samen deur open houden voor mij, als ik bootschapen doe theedoeken en handdoeken wegzetten mama herinneren om medicijnen in te nemen:) haha en natuurlijk lekkere dingen eten en lachen en soms moet ik wel eens boos worden maja duurt niet zo lang vooral als ik die ogen zie hahaha Maar sorry mama:( ik zal het Nnnnnnooo00o0it meer doen ok:) ok kusje knuffel overdan!!! :) hahahaha sorry ma moest dat ff kwijt kweet alleen niet hoe ik ineens weer die pijn heb misschien me te druk gemaakt alles komt dan weer terug hmm... misschien toch overwegen om het te laten... omdat ik nu pijn heb denk ik zo ging het maar en x echt weg :(iets minder pijn erg he 1 zenuw 1 zenuw kan je zo veel pijn doen ongelooflijk dat zat ik vandaag te denken nogmaals iedereen bedankt en ik hou jullie allemaal op de hoogte een dikke knuffel van achter de pc:)
en ook 1 namens me kleine zoontje :)
Goed van je dat je zo positief blijft, en je zoontje mag blij zijn met zo'n lieve mama.Volgens mij is hij het allerbelangrijkste voor je.Ik had ook zo'n lieve moeder..Mijn moeder heeft na de dood van mijn zusje niet zo lang meer geleefd..En ze was nog zo jong..
Zo maken we allemaal wel wat mee.De 1 meer dan de ander.Probeer zo positief te blijven!('~')
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.