Deur en dwangneuroses?
Mijn zoon heeft last van dwangneuroses. Kan de arme knul niks aan doen en ik help hem daar zoveel mee als ik kan.
Nu heeft hij steeds het idee dat zijn achterdeur niet op slot zit en gaat hij ook steeds kijken of de deur wel goed slot gaat. Hij heeft ontelbare keren de sleutel om gedraaid en gekeken of de haken van de meerpuntsluiting naar buiten gaan. Ook steeds de deur stevig aandrukken om te zien of ie niet open gaat.
Hier moet natuurlijk wel een einde aan komen, nog even en de meerpuntsluiting gaat stuk! Kan dat eigenlijk snel stuk gaan? Het zou inbraakwerend moeten zijn en toch wel tegen een stootje kunnen....
Maar goed, na 2 raamsluitingen geplaatst te hebben is mijn zoon nog steeds niet gerustgesteld :(
Hebben jullie misschien nog tips? Wat zou ik nog meer op de deur kunnen plaatsen?
Toegevoegd na 26 minuten:
Beste Mathilde, bedankt voor je antwoord. Mijn zoon heeft medicijnen , maar de psycholoog zegt ook dat dat niet voldoende. Hij zal ook aan zich zelf moeten werken.
Dat doe hij ook wel, het ging een lange tijd goed. Ik probeer 'm nu te helpen door zijn angst weg te nemen, maar ja ik kan moeilijk de deur verwijderen en het dicht metselen met bakstenen.
Ik wil hem graag wat zekerheid geven dat de deur écht dicht is en dat er niemand, zonder dan het raam te breken, binnen kan komen.
Dus alle tips zijn welkom.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.