Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie zijn gemiddeld de slimste mannen of vrouwen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze vraag vraagt om felle discussies xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
XD

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Ik denk mannen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet hier niet denken, je moet je antwoord ergens op baseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn antwoord "mannen" was korter dan 10 karakters..... Dus heb ik er ik denk voorgeplaatst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat je antwoord zou zijn zou je beter 'mannen zijn gemiddeld slimmer' gedaan kunnen hebben. Maar sowieso heeft niemand hier wat aan want niemand weet waar dit vandaan komt. Er staat geen bron bij. Dit is dus gewoon gokken wat je doet, dat moet je afleren op GoeieVraag ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, Hermantje begrijpt het :-) +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
al die vrouwen hebben zeker op slechte reactie geklikt :P hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zal je helpen dus ik geef je een +.
:D lol :D
Mannen hebben een hogere iq, gemiddeld. waarschijnlijk door een beter ruimtelijk inzicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen van beide, ze zijn even slim. Maar als je gaat kijken naar opleiding, dan zijn er meer vrouwen afgestudeerd in HBO- en universitaire studies. Vorig jaar haalden meer dan 15.000 vrouwen en iets minder dan 13.000 mannen hun diploma op de universiteit Voor de vrouwelijke studenten is dit van 8% en bij de mannelijke studenten 5% ten opzichte van het jaar daarvoor. Het verschil onder hbo'ers is veel groter. Ruim 35.000 vrouwen studeerden af, tegenover bijna 27.000 mannen.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot nog toe vind ik dit het slimste en best onderbouwde antwoord :-))
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel veel info maar zegt niets over het intelligentieverschil. Je kan ook beredeneren dat mannen eerder besluiten te stoppen met een studie als ze vinden dat die niet bij hen past.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of dat mannen helemaal niet beginnen aan een studie ook al zouden ze het kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of dat vrouwen een groter doorzettingsvermogen hebben...
da's ook een mogelijkheid natuurlijk.
Amadea
13 jaar geleden
Maar de vraag is dan of die 55% op de Haagse Hogeschool daar mét diploma van weggaat. Vermoedelijk niet....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kun je daar nog niet direct uit opmaken vind ik. Er spelen inderdaad ook de bovengenoemde factoren een rol + Er zijn ook meer vrouwen dan mannen, dus dan kunnen er ook meer afstuderen bijvoorbeeld.
Hangt er vanaf hoe je het meet. Vrouwen zijn verbaal weer sterker en mannen hebben over het algemeen een beter ruimtelijk inzicht. Daarintegen is het een vrouw die op dit moment de beste kaarten in handen heeft om de wereld wiskundig te verklaren (theorie over alles).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mannen hebben gemiddeld een iets hoger IQ. Maar dit is niet de enige vorm van intelligentie natuurlijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen sprake van gemiddeld de slimste zijn tussen mannen en vrouwen .

Elke sekse heeft zo zn slimmigheden of stupide heden daarom hebben ze elkaar nodig en kunnen niet zonder elkaar .

kwestie van acceptatie en respect voor de andere sekse en wat mij betreft geen discussie waard .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn onderzoeken die aantonen dat de verschillen in de bouw van hersenen van mannen en vrouwen worden veroorzaakt door geslachtshormonen in de eerste fase van het leven. De verschillen in de ontwikkeling van de hersenen zijn al op jonge leeftijd aan te tonen. Jongetjes van 4 jaar oud zijn bijvoorbeeld beter dan meisjes van dezelfde leeftijd in ruimtelijke oriëntatie terwijl meisjes van deze leeftijd weer beter zijn in het onthouden van woordenreeksen.

Mannen en vrouwen scoren over het algemeen even goed op een algemene IQ test. Maar wel is gebleken dat mannen en vrouwen op sommige deelonderwerpen afhankelijk van hun geslacht beter of minder scoren. Het is dus niet waar dat één van de beide geslachten slimmer zou zijn dan de ander.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Het IQ hangt grotendeels af van de groepen waar je mee vergelijkt. In een land zoals Nederland zullen mannen en vrouwen niet veel verschillen. Maar als je het IQ wereldwijd bekijkt, zitten mannen een stuk hoger. Dit komt omdat met name in ontwikkelingslanden vrouwen achterlopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding